Hrdinka mého srdce

10:30

Ani jsem nemusela dlouho přemýšlet, která z literárních postav je mi v současné době nejbližší. Heidi děvčátko z hor to už dááávno není:

Dostala jsem knihu kdysi dávno za vysvědčení a musím říct, že se mi vizuálně moc líbila. Krom scény hlazení psů (proč asi) si ale z knihy vůbec nic nepamatuju. Heidi byla ale štramanda (tohle slovo jsem snad nikdy nepoužila) a zřejmě si v rakouských horách vesele pobíhá doteď. Protože samozřejmě celé Alpy jsou plné v zimě lyžařů a v létě malých veselých blondýnek.
    Pojďme ale dál, než se to tu zvrhne. Takže dál mi asi žádná hrdinka dlouho v hlavě neuvízla. Respektive asi ano, ale ráda stěhuju nábytek, kupuju dekorace a vyhazuju věci, takže hrdinky mi k srdci většinou moc nepřirostou, neb jsem člověk v těchto věcech poměrně nestálý.
    Až asi loni se to stalo. Bylo to jako blesk z čistého nebe: turnovské nebe prozářila promítačka a já spatřila ji: Harley Quinn:


 V tu dobu jsem ještě nevěděla, že ji budu mít tak ráda. Prostě komiksačka s dobrýma hláškama, která se s životem nemazlí.




     Jenže pak se mi dostal do rukou první díl komiksové série o Harley Quinn (a Jokerovi) a já tomu naprosto podlehla. Napřed mi tedy strašně vadila ta barevnost. Je to totiž hodně (opravdu hodně) barevné a agresivní. Obecně bych řekla že v podobných komisech bývá hodně násilí (ale jasně, kdo by ho v komiskech nerad, že). Jenže kromě násilí jsou tady i perfektní hlášky. A perfektní Harley. Jo, jsem zamilovaná. Jsem zamilovaná do tý holky, co kdysi bývala psychiatričkou ve vězení a kterou kdysi Joker ponořil do "nádrže plný chemikálií", jak se dozvídáme ve druhém díle série.









     Druhý díl série o Harley jsem totiž dočetla tenhle týden a musím říct, že jsem pořád nadšená. Konečně se tu dovídáme detaily o komplikovaném vztahu Jokera a Harley (jop, byl to bastard, co se na ni vykašlal) a o tom, jak ho Harley pořád miluje. Tyhle patologický (ano, čtete dobře: patologický, nikoli platonický) lásky...
     Proto za nejlepší (krom té finální vysvětlující) kapitolu považuju tu, kde se Harley potká v budoucnosti s Jokerem (v blízké budoucnosti - za pět let) a on ji požádá o ruku. Ooooh! Chápete: on chce, aby si ho Harley vzala. Aby byla paní Jokerovou! Prostě sen. A Harley je tak nadšená. Obléknete se do krásných svatebních šatů a nadejde den D...
    Ale to, jak s ní Joker vydrbe o svatebním dni, o tom už si musíte přečíst sami (možná spíš samy)...


     Harley Quinn je klasický antihrdina a její postava splňuje veškeré atributy, které jsou pod tímto názvem vypsány: Harley je sobecká bezcitná mrcha, která se kámoší jen se svým bobrem (fakt si to musíte přečíst!). Jenže i tak ji budete zbožňovat, protože ona je prostě tak svá, osobitá a drsná, že je radost sledovat její počínání. Když o tom přemýšlím, tak Harley ani nemá žádnou suprvlastnost: neumí létat, neláme meče, neumí se rozpustit ve vodu. Ona prostě jen chodila s Jokerem...




/hous.enka/





You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz