Právě čtu

10:50



Pondělí není právě sympatický den, ale přece je na co se těšit! Na můj čtecí přehled! Jistě jste se celý víkend trápili zvědavostí, co že to ta togaf četla. A teď vážně, tady to je, krátké shrnutí a jednoduché hodnocení.



Ve službách zla         
Rowlingová je grafomanka. Alespoň ve svých detektivních dílech. Příběh by šel klidně o třetinu zkrátit a nic by se nestalo. Další věc, která mě na těchto knížkách vadí, je velký důraz na osobní život detektivů. Dávám přednost detektivkám zaměřeným na osud vrahů či obětí nebo na samotné pátrání. Ne snad, že by mě osobní život detektivů nezajímal, jen by neměl být tak okatě dáván do popředí. Výběr svatebních šatů versus uřezané končetiny a pedofilové. Ono se dá obojí skloubit, ale zřejmě je to nad schopnosti Roberta Galbrighta. Taková Agatha Christie nebo Dorothy L. Sayersová to uměly. 
                                                          😐                                                          

                                                                                                        
Útok na pekárnu: Haruki Murakami
Útok na pekárnu je už třetí česky vydaná kniha od Harukiho Murakami s ilustracemi. Krátké novelky a velmi osobité ilustrace jsou na pohled krásné. Naštěstí i novely samy jsou dobré. Murakami se sice nemůže rozepsat tak, jako ve svých románech, ale jeho poetika podivna si probila cestu i do krátkých textů. Absurdnost, kterou si hrdinové sice uvědomují, ale zároveň ji přijímají bez velkého údivu, mě prostě baví. Je to takové japonsky osudové.
                                                                                                                     😀




Doctor Who – Královská krev: Una McCormacková
Zatím nedočtený nejnovější příběh o mimozemšťanovi z Gallifrey mě zatím nemile překvapuje. Příběh je plytký a bohužel jsem v půlce a nedá se očekávat razantní změna u knihy, která má 200 stran. To je prostě na Doktora málo! Doktorovy příběhy jsou košaté, spletité a šokující. To se v Královské krvi zatím neděje. Třeba mě ještě překvapí, ale obávám se, že Královská krev zaujme smutné prvenství jako nejhorší Doktorův knižní příběh.
 
                                                                                                                  😟



Tak to byl můj uplynulý čtenářský týden. Od každého žánru něco, od každé emoce kousek. Ještě jsem přečetla úžasnou Armadu, ale ta bude mít samostatnou recenzi. Vzhůru do posledního týdne nejlepšího měsíce roku!




You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz