Právě čtu

12:00


Z loňského roku mi zůstává několik restů. Některé z nich určitě přečtu, u jiných si nejsem tak jistá…Začala jsem číst knížku na náš blogový čtenářský klub a jednu si pouštím do uší. Zkrátka vedu pestrý čtenářský život.

Jiří Voskovec a Jan Werich - Korespondence II. 


Korespondence pánů Voskovce a Wericha je výborná. Kéž bych dokázala psát dopisy (maily, blog, nákupní seznam) aspoň ze třetiny tak vtipně, nápaditě, originálně a čtivě. Bohužel. Tento díl jejich vzájemného dopisování přes Atlantik čtu už velmi (velmi) dlouho. Ač je kniha čtivá, její rozměr mi prostě nedovoluje nosit ji v kabelce a po večerech usínám. A pánové V+W si zaslouží moji plnou pozornost. Slibuji, že v tomto roce se jim jí dostane!






Kurt Vonnegut jr. - Tabatěrka z Bagomba

Tabatěrka z Bagomba je soubor povídek Kurta Vonneguta. I Tabatěrka je rest z loňska. Opět mám neprůstřelnou omluvu. Tabatěrka je moje "záchranářská kniha". Určitě se vám taky stane, že dočtete knihu v nevhodný okamžik, např. v polovině cesty vlakem. Tak na takovéto chvilky mám jednu povídkovou knihu staženou ve svém mobilu. Vonnegutovy povídky jsou dobré, chytré a originální. A na rozdíl od Roalda Dahla, kterého jsem měla v mobilu předtím, není Vonnegut škodolibý a nevyžívá se v krutě ironických koncích. Tabatěrka z Bagomba mi ještě nějaký ten měsíc vydrží.






Frank Herbert - Duna

Duna. Ach ta Duna. Klenot a pilíř sci-fi, říkají. Pro mě je už po pár stránkách neskutečně nudná. Asi jí dám ještě pár hodin svého čtenářského času, ale v koutku duše mi už teď hlodá obava, že ji do Vánoc potupně a zahanbeně přesunu do složky "nedočtené".











Rob Thurman - V temnotě

V temnotě je první díl série o Niku a Kalovi Leandrosových. Urban fantasy, která mě před pár lety okouzlila. Teď si jen tak pro zpříjemnění večerů zopakuji její četbu. V češtině vyšlo šest dílů, takže mám na pár týdnů vystaráno. V temnotě se bratři teprve představují: Niko neporazitelný rytíř, vegetarián a fešák. Kal, napůl stvůra, ale s dobrým cynickým srdcem. Oba jsou na útěku a oba jsou vtipní.








Robert Galbraith - Ve službách zla

Ve službách zla je třetí kniha s dvojicí detektivů Cormoran Strike & Robin Ellacottová z pera Roberta Galbraitha (což je pseudonym J. K. Rowlingové). Detektivky o této dvojici mě nijak nenadchly, ale ani nezklamaly. Pouštím si je jako audioknihy při méně intelektuálně náročných činnostech nebo v dopravních prostředcích, kde si nemůžu číst (je tam tma nebo můj žaludek protestuje proti sklopení očí směrem k zemi). Vraha jsem zatím nikdy neobjevila...






Ernest Cline - Armada


A jako poslední je Armada od skvělého Ernesta Cline. Zatím můžu říct, že se mi knížka líbí téměř tolik jako Ready player one. Opět je román nacpán odkazy na popkulturu, sci-fi v jakékoli podobě, hrdina je opět sympaťák a celé je to jedno velké guity pleasure. Už se nemůžu dočkat, až budu v četbě pokračovat. A až si o tom s hous.enkou pořádně popovídáme (a možná i s vámi), protože právě Armada je první knížkou našeho knižního klubu.





Tak to je moje pestrá četba na následující dny, týdny a měsíce. Sama sebe jsem překvapila, že jsem schopná číst tolik knížek najednou, aniž bych v nich měla zmatek. Věc, které bych před deseti lety nejen nebyla schopna, ale ani bych nevěřila, že se můžu tolik změnit. Co vy? Taky čtete několik knížek najednou nebo jste knižní monogamisti?

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz