Čím to sakra založit?!

10:00

    Zdravím vás u dalšího článku o záložkách! Tedy oficiálně je tento záložkový článek úplně první, který tady na blogu vyvěsíme, ale na Facebooku jste už mohli vidět články o tom, jaké záložky doma máme, které používáme a které milujeme.





    Tentokrát vám neukážu, jaké záložky jsem si naposledy pořídila (většinou jsou to náhodné obrázky, které mě něčím zaujmou, nic speciálního). Dnes bych vás chtěla pozvat do zázračného světa jménem aliexpress, jehož kouzlu jsem po Novém roce naprosto propadla. Krom obalu na čtečku, který vám chci ukázat v samostatném článku o čtečkách, na který se snad taky brzy dostane, jsem tam objednala snad tisícovku samolepek. Ach. Miluju samolepky. A washi pásky, pastelky, fixky, krásné propisky, krásné papírky a: záložky!
    Zvažuji tedy objednat hned několik kousků. Pojďme se na ně tedy podívat blíže.


Gumičky


    Jako prvního adepta tu mám tyhle krásné barevné gumičky! Ty barvy se mi strašně líbí a mám pocit, že v knížce by vypadaly skvěle. Navíc jsou tak praktické: v kabelce se nijak neponičí, neohnou a nevypadnou z knihy. Jenže zároveň mám trochu strach o to, aby nepoškodily knižní vazbu. Jsou poměrně silné a mám dojem, že při zaklapnutí budou knihu ničit. A nevytahá se brzy ten silikon?


Cena: 0,66 dolaru za kus

Pacičky

    Tyhle čtyři pacičky už doma mám a ráda je používám. Mám je tedy založené v domácí knížce, kterou mám položenou na stole a kterou nikam nepřenáším. Ručičky jsou totiž poměrně tvrdě a v kabelce se tvarům ostatních předmětů, které nosím v kabelce, nepřizpůsobí. To v praxi znamená, že buď z knihy vypadnou, anebo poničí stránky.
  Ale v knížce, kterou nepřenášíte v tašce/kabelce/batohu jsou skvělé. I barvy se mi pořád líbí (vede ta tyrkysová, kterou mám založený román Harlana Cobena Six years, který čtu výlučně na chatě v létě...v angličtině... myslím, že ho fakt dočtu za šest let). Fialovou a oranžovou jsem, myslím, darovala mamce. Jednu z nich natuty stále používá. Do domácích knížek, které nikam nepřenáší.
     Navíc - a to je taková úchylárna, kterou vám teď prozradím - se tou ručkou při čtení šimrám po ruce, kterou držím knihu. Zní to jako z hodiny jógy, ale věřte mi, že je to supr.

Cena: 0,99 dolaru za 4 kusy
Poznámka: Koupeno v takovém zvláštním krámku v Týnci nad Sázavou (další informace na vyžádání)

Papírové velryby

    Kdo by nemiloval velryby! A zkuste to popřít, protože KAŽDÝ miluje tyhle obrovské elegantní kytovce!
    Dostáváme se tedy k papírovým záložkám, které jsou asi nejobvyklejší a nejobyčejnější, ale zároveň nepraktičtější.
    Praktičnost velryb vidím v tom, že když si náhodou tuhle fešandu poničíte v kabelce, tak ji jednoduše nahradíte dalším kouskem z krabičky, která obsahuje krásných třicet velryb (a možná i nějakého toho delfína, když tak na ten obrázek koukám).

Cena: 1,86 dolaru za krabičku s třiceti obrázky



Kovové víly

    Za sebe musím říct, že víly mi nijak neimponují a ani tyhle kovové záložky mě příliš neoslovují. Nicméně pokud mrknete na stránky aliexpressu, zjistíte, že se velmi dobře prodávají. Trochu to nechápu, protože podle mě jsou tyhle záložky nepraktické (viz záložky pacičky) a jsou pro mě za hranicí kýče (korálky, kytičky, vílečky...).
    Nevím proč, ale trochu mi připomínají Pána prstenů, kterého jsem nikdy neviděla ani nečetla. Co, brácho, založil by sis tím Společenstvo prstenu?

Cena: 0,66 dolaru za kus

Držák, aby se vám nezavíraly stránky

    Jako poslední vám ukážu takovou hloupost, kterou bych často ocenila ve chvílích, kdy cestuji v hromadném dopravním prostředku a nemám možnost si číst vsedě. Je to pomůcka k ničení knižní vazby (pokud čtete brožované knihy), ale nesmírně praktická, neb při jejím použití se vám nebudou zavírat stránky. A to se prostě čas od času hodí.



Cena: 0,39 dolaru za kus



   Myslím, že si koupím ty velryby a barevné ručičky. Zaujalo vás něco z nabídky knižních záložek na aliexpressu? Anebo byste si takovou hloupost jako knižní záložka nikdy nekoupili?



PS: Nejedná se o placenou spolupráci, jen strašně ráda brouzdám po aliexpressu a chtěla jsem vám ukázat záložky, které mě zaujaly.




You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz