Pusheen

14:44


     Pusheen... Kdo by ji neznal? Respektive ji neznají snad jen ti, kteří nemají facebook nebo kterým není patnáct. Aby bylo jasno, tak mně není těch patnáct. Takže Pusheen znám jako smajlíka v nabídce u komentářů na facebooku.
     Kdo je to tedy Pusheen? Překvapivě je to kočka, kočičí mazel jedné Američanky, která si z mazlíčka udělala velmi výnosný byznys. Což samozřejmě není nic proti ničemu, protože Claire Belton svou kočku využívá jako báječný zdroj peněz jen tím, že ji kreslí. Žádné násilí, žádné zvrácené fotky, nic. Pusheen celý svět zná jako kreslenou micku, se kterou je ohromná sranda. Třeba takhle:






      Ovšem většinou jsou známé především její gify (rozumějte takové ty obrázky, které se hýbou) nebo stripy z jejího života. Největšího úspěchu ale Claire Belton dosáhla toho, že svou Pusheen protlačila do světa modro-bílého Facebooku. Netuším, kolik na tom vydělala, ale Pusheen je bez nadsázky plný Facebook. Samozřejmě že Claire (tedy, ono asi ne že by to byla přímo osobně Claire, protože na tomhle projektu se veze určitě autobus plný manažerů, kreativců a kdekoho) vytvořila Pusheen její vlastní facebookovský profil. Ano, podobný jako má naše Memento Libri. Jenže profil Pusheen, kde Claire čas od času zveřejňuje nové stripy ze života své kočky, má neuvěřitelných 9 449 673 uživatelů, kteří na stránku klikli jako "to se mi líbí". Wau, to by se mi taky líbilo.


    Po jistém čase - a obrovském úspěchu (na objevit.cz vyšel koncem roku 2013 článek o tom, že Pusheen sleduje více než 2,7 milionu lidí, takže za tři roky se počet uživatelů, kteří sledují příběhy ze života Pusheen zvýšil o sedm milionů) Claire zřejmě seznala, že z Pusheen se dá vytřískat ještě víc. Tadáá: zřídila Pusheen vlastní blog Pusheen The Cat a z obrázků, které na Facebooku měly úspěch, sestavila knihu.






     Kniha se v originále jmenuje I am Pusheen the Cat a nejzajímavější mi na tom přijde jednoduchost a nápaditost těch jednotlivých stripů.
     Obrázky - jak nakonec sami vidíte z těch několik málo ukázek, které jsem na blog vybrala - jsou velmi příjemné na pohled. Samé pastelové barvy, jednoduchá silueta velmi tlusté a velmi líné kočky a vše je tak děsně polopatické, že budete sami překvapeni.
      Příběhy jednotlivých stipů jsou totiž jednoduché jak facka a stejně tak vás praští přes obličej: Pusheen například radí, jak být líný a následuje asi pět různých obrázků kočky, jak leží. Na posledních dvou objímá lenochoda.  Wau...

     Mně ale k přečtení knížky nalákala obálka českého vydání. Ano, nebylo to kvůli kresbě kočky na Vespě (taky by to mohl být traktor, ale k těm pastelovým barvám mi perfektní sedí motocykl značky Vespa), ale kvůli té košiště... Chápete: Já, košišta! Myslím, že je to dokonalejší než anglický originál.
    Pokud jde o kvalitu stripů, tak jako samolepky do scrapbooku je to dobré, ale jako komiks to zkrátka moc nefunguje. Vše je tak strašně polopaticky jednoduché, že tohle může zaujmout snad jen milovníky koček. Ano, Iči jsem v pár bodech poznala (s. 52), ale jinak... Já vám nevím.
      Podle mě za Pusheen stojí báječný marketing a jsem ráda, že jim to tak pěkně funguje (teď u nás v nakladatelství CooBoo vycházejí Pusheen - omalovánky), ale za sebe můžu říct, že je to ploché. Pěkné, ale ploché. Ale v knihovně by se mi líbila, to zas jo. Ach ty barvy...






You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz