Další návštěva v Levných knihách

9:48

    Zdravím vás při pátečním dopoledni! Doufám, že máte možnost užívat si tenhle deštivý den někde v teple domova s knihou v ruce, protože přesně k takovým příležitostem jsou deštivé dny stvořeny. A zkuste mi to vyvrátit!
     Bohužel samozřejmě praxe se od teorie zcela odlišuje, takže kdybyste mě dneska hledali, najdete mě na obvyklém místě v práci.


   Dnes bych podle plánu měla psát o knížkách, které právě čtu (možná už jste vysledovali i to, že v pondělí píše o stejném tématu togaf). Jenže tenhle týden jsem se k dočtení mnoha knih nedostala. Vlastně o všech jsem vám už psala: o Venuši v kožichu víte odtud a o Deseti dětech paní Ming vám chci říct v rámci únorového čtenářského klubu. Trochu se stydím, že vlastně nemám, o jaké dočtené knížce bych vám napsala. O to obsáhlejší článek čekejte příští pátek.
   Jenže ač jsem tenhle týden nic nedočetla - všímáte si, jak neříkám, že jsem nečetla - tak nakupovat jsem byla. V Levných knihách!
    Jsem ten typ člověka, co zbožňuje nakupování. Nejraději nakupuju nové laky, rtěnky a - knihy. A protože tím, že mi Levné knihy zrušily pobočku na Jungmannově náměstí, musela jsem se vydat až do Spálené ulice. Jasně, je tam málo  místa a mraky lidí. Jenže když musíte... Znáte to.
    A tady je výsledek:
   A nyní se na obě knihy pojďme podívat trochu blíž, protože věřím, že minimálně jedna bude opravdová pecka.


Rachel Ward: Čísla 2: Chaos

Anotace z cbdb: Adam je šestnáctiletý kluk, který se vzhledem neliší od svých vrstevníků. Přesto je naprosto výjimečný. Stejně jako jeho matka i on vidí čísla. Když se někomu podívá do očí, vidí je. Zpočátku nevěděl, co znamenají. V den smrti své matky pochopil, že jsou to data úmrtí. Vede si poznámky ve svém bloku, kam zapisuje informace o lidech, s nimiž se setká, a jejich čísla. Na stránkách se neustále opakuje číslo 112027. Je jasné, že ten den se stane v Londýně katastrofa velkého rozsahu, při níž zemřou tisíce lidí. Osudné datum se neodvratně blíží a Adam se trápí čím dál víc. Neví, co má dělat. Neví, jak varovat lidi, aby Londýn opustili a zachránili si životy. Neodvažuje se o tom nikomu říct, bojí se, že by mu nikdo nevěřil. Ale není sám, kdo o katastrofě ví nebo ji alespoň tuší. Jeho spolužačku Sáru pronásleduje několik měsíců děsivý sen. Vidí Londýn v plamenech, bortící se budovy, mrtvé a zraněné v sutinách. Sára utíká z domova a Adam ji hledá, až ji konečně objeví v jednom squatu. Společně přemýšlejí, jak katastrofě zabránit a jestli je to vůbec možné. Podaří se jim najít způsob, jak lidi varovat? Pokusí se o to? A bude jejich úsilí vůbec k něčemu?
   Tak zrovna Čísla jsou knihou, kterou o dočtení hodlám poslat dál. Četla jsem první díl jako ebook a protože jde o paperback, nechtěla jsem si knížku půjčovat v knihovně, protože ji s sebou tahám v kabelce, čtu ji v posteli, na gauči, v kuchyni u stolu... Samozřejmě pořád vypadá skvěle, ale je mi jasné, že kdybych ji měla z knihovny, tak se mi do kabelky zázrakem dostane lahev s kečupem a komplet se mi tam vyleje - znáte tyhle zákony schválnosti.
   Druhý díl Čísel se nese v podobném duchu jako první díl, ale tentokrát se ve vypravování střídají dva vypravěči, což je fajn změna. Navíc se mi víc daří identifikovat se se Sárou, než s Adamem, co věčně nadává své babičce (jako to dělal jeho táta Pavouk v jedničce).
   Zatím vše spěje k obrovskému neštěstí v Londýně, kdy se osudy obou hrdinů mají tragicky protknout. No, já myslím, že už tuším, jak to bude s tou Sářinou dcerou, takže se nakonec Čísla 2: Chaos staly knihou, u které ráda a spolehlivě usínám.
   Půjdu do třetího dílu? Samozřejmě, protože mít nedočtenou sérii je jako mít nedokoukaný seriál nebo nedojedenou čokoládu.

Gordon Reece: Myši

Anotace z cbdb.cz: Šestnáctiletá Shelley i její matka jsou jako šedé myši - nenápadné, plaché, nervózní. Je snadné jim ubližovat. To si dobře uvědomuje jak Shelleyin otec, sužující její matku, tak spolužačky ze střední, které Shelley šikanují. Proto se matka s dcerou uchýlí na venkovskou samotu, kde naleznou nový domov a vedou život plný pohody a vzájemného porozumění. Právě nabytý klid však naruší lupič, který jedné noci vnikne do jejich domu. Banální vloupání vyústí ve sled děsivých událostí. Shelley totiž dobře ví, že když už se kočka dostane do myší díry, neodejde bez kořisti...
Hlavní hrdinka příběhu je také jeho vypravěčkou. Prostřednictvím její senzitivnosti a prostých, ale o to účinnějších výrazových prostředků stvořil autor dokonalý psychologický thriller, v němž dovedně dávkuje napětí tak, že dráždí čtenářovu pozornost na nejvyšší možnou míru.
  Proč jsem si vybrala tuhle knížku? Zaujala mě před nějakou dobou právě anotace, která mi připomněla horor Poslední dům nalevo. Samozřejmě nečekám, že Myši budou až tak brutální, ale jsem na to zkrátka strašně zvědavá.
   Navíc na psychologické thrillery většinou spontánně moc nenarážím, tak je možná na čase objevit pro sebe nový žánr.




Co jste si naposledy koupili v Levných knihách vy? Četli jste Čísla nebo Myši?

You Might Also Like

2 Comments

  1. Myši jsou super, četla jsem je tak před třemi lety a byly vážně skvělé, čtivé. Kniha se líbila i těm, kterým jsem ji půjčila. Dobrý kauf, podle mého soudu. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně mě na ni navedla togaf :) Doufám, že se k ní už brzy dostanu :D - ke knize, nikoli k togaf :D

      Vymazat

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz