Togaf a její knihy

10:00



Po velikonočním sakrálním čtení se vracím ke světským knihám. Dnes bude řeč o třech komiksech, sci-fi a dojde i na historii. V uplynulých dnech jsem měla šťastnou ruku, takže až na drobné zklamání z poezie jsem si vybrala výborné knižní kousky. Tak jdeme na to, třeba i vám přijde některá z mých knih k chuti. 


anotace z cbdb: Fanošuci a fanošučki POSOR! Všechny díly oblíbeného komixu nyní v jedné velké knize! Přehledně chronologicky seřazené a doplněné krásnou a vkusnou mapou české historie. Můžete se těšit na oblíbené postavičky … Libunu, Cilira s Metudem, Odce vlazti, Huza, Zmikunda, Gulema a mnoho dalších.
Už mi došly síly a nemohla jsem déle odolávat volání této knihy. A tak se i já můžu hrdě chlubit vlastním výtiskem Oprásků sčeskí historje f koztce. Jedná se o souborné vydání čtyř dílů Oprásků sčeskí historje. I když ne tak docela, některé stripy chybí (bohužel mezi ně patří i můj milovaný „pro Rusáky dobrý“) a některé jsou naopak dodány (označené jsou jako „bonus“, v různých pravopisných variantách). Takže teď vyvstává otázka. Mám si pořídit i předchozí díly? Otázku zatím nechávám otevřenou, pokud máte radu, klidně raďte (a pokud mi chcete věnovat knihu, směle do toho, nic nedejte na to, že právě neslavím svátek, narozeniny, den žen, dětí a nejsou ani Vánoce. Buďte originální, podarujte mě knihou jen tak!).

Brian Posehn, Gerry DUgan, Reilly Brown: Deadpool - Draculova výzva
anotace z cbdb: Drákula si vybral nevěstu: sukubí královnu nemrtvých. Jeho sňatek s ní má ukončit eóny konfliktů a přivést svět monster pod jeho nadvládu. Má to ale jeden háček: k nalezení své nevěsty si najal Deadpoola. A náš starý neposeda Wade se pustí do vykopávání Drákulovy dlouho zakopané vyvolené jako psychotická verze Indiany Jonese. Tentokrát jde o všechno i jen o něco a občas i o úplné prdlajs. Jak se Deadpoolovi pod nohy pletou teleportující se zabijáci, řecké legendy a lovec upírů Blade, začíná být jasné, že ne každý je nesvatému manželskému svazku nakloněn. A když se pak Deadpool s nastávající nevěstou setká, rozklepou se kolena i jemu. A co teprve, až narazí na Nočního vlkodlaka a nejdoslovněji pojatou Fatální čtyřku všech dob. Když se pak rozpoutá obludná bitva monster, na stole zůstane ležet jediná otázka - jak daleko Wade zajde, aby svůj úkol splnil?
Deadpoola mám moc ráda, zvlášť jeho hlášky. A bláznivý humor, s kterým přistupuje ke všem svým problémům. Cynik s šibeničním humorem. Tak si představuji prince na bílém koni (snad jen s tváří Ryana Reynodse v civilu). V tomto komiksu Deadpool přijme práci od samotného hraběte Drákuly, který už nežije v Transylvánii, ale v New Yorku. Inu dnešní velkoměsto je krvavé a nebezpečné místo, kam se hrabou rumunské hvozdy (a togaf to může prohlásit, neb oboje viděla na vlastní oči). Deadpool má hraběti přivést nemrtvou snoubenku. A samozřejmě se to celé zvrhne v bitvu epických rozměrů. Mytologické postavy umírají jak na běžícím pásu a Deadpool si to užívá. A užívá si i (nebo lépe "s") Draculovou nastávající. Tenhle díl byl perfektní a určitě se časem dostanu i k dalším.

zkrácená anotace z cbdb: Dokážete si představit, jak všechny překvapí, když se v sydneyské zátoce otevře časový portál. A taky si dokážete představit, jak je vyvede z míry, když vedle Harbour Bridge dosedne ohromná pyramida, která nevhodně zaclání Port Jackson, a navíc vyzařuje čirou energii. Dokážete si představit úlek v jejich tvářích, když sem dorazí gangster Cyrrus Guča, profesor Jaanson a mimozemská nájemná vražedkyně Kik Zabiják, aby zářící pyramidu obsadili. A nakonec si asi dokážete představit, jak všechny vyděsí, když jim těsně v patách dorazí skupina podvodníků chystajících se provést svůj zatím nejodvážnější husarský kousek.
V rámci příprav a těšení na novou sérii Doctora Who jsem si přečetla jednu z jeho knižních anabází. Generace velkého třesku je druhým dílem trilogie Kroniky Půvabu. Pokud si vzpomínáte, první díl s názvem Královská krev mě hluboce zklamal. S radostí v srdci vám oznamuji, že druhý díl je výborný. Ne tak jako seriál, ale v rámci knižního univerza se řadí mezi jedničky. A po dočtení mám neodolatelnou chuť navštívit Austrálii. 

překlad: Vlasta Hilská: Verše psané na vodu

Pro Japonsko mám slabost a japonská poezie mě umí okouzlit, ale musím na ni mít tu správnou náladu. To se bohužel teď tak úplně nepodařilo. Melancholické verše se k mojí rozjuchané náladě moc nehodily. Objektivně musím říct, že básně jsou moc dobré. Jen jsem si je prostě neužila, tak jak vím, že bych mohla. Asi se k této sbírce časem vrátím. Jsem si jistá, že smutek a melancholie se do mého života opět (brzy) vrátí.







Jiří Šulc: Dva proti Říši
anotace z cbdb: Dne 27. května 1942 byl v Praze proveden atentát na SS-Obergruppenführera a generála policie Reinharda Heydricha, třetího nejvyššího nacistického představitele po Hitlerovi a Himmlerovi. Heydrich bezprostředně po svém nástupu do úřadu zastupujícího říšského protektora nastoluje vládu teroru proti obyvatelům. V reakci na novou vlnu poprav a ve složité politické situaci se exilová vláda v Londýně a její zpravodajská služba odhodlají k odvážnému plánu - v několika skupinách jsou v protektorátu vysazeni parašutisté. Dva z nich tvoří skupinu Antropoid: Josef Gabčík a Jan Kubiš. Atentát se málem nezdaří, Heydrich je vážně raněn. Okamžitě se rozbíhá obrovská pátrací akce. Když o týden později Heydrich umírá, nařizuje Hitler jako odvetu likvidaci Lidic. Na základě udání Karla Čurdy je ráno 18. června 1942 obklíčen kostel sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici, kde se skupina skrývá. Odpor hrstky mužů trvá několik hodin, výsledek je nevyhnutelný. Kubiš s dvěma dalšími padne při obraně kostela. Zbývající čtyři, mezi nimi Gabčík, uvěznění v zaplavované kryptě a již bez munice, volí sebevraždu. Dva proti Říši je historický román založený na podrobném zkoumání pramenů a literatury. Popisuje scénu domácího odboje stejně jako exilovou vládu, výcvik parašutistů v Anglii, přípravu atentátu, okolnosti i situaci po něm. Nevyhýbá se líčení soukromého života hrdinů. Poskytuje realistický obraz o strukturách německé moci, zabývá se vyšetřovacími postupy gestapa. Kromě známých faktů obsahuje i řadu nedávno publikovaných či málo známých skutečností. Román, který zaujme strhujícím dějem i výbornou psychologií postav, nabízí stále inspirující příběh o skupince statečných vojáků, jednom diktátorovi, zradě, smrti a svobodě.
Parašutisté z druhé světové války jsou (asi nejen moje) velké potěšení. Ono se v našich (novodobých) dějinách nenajde zase tolik událostí, na které můžu být čistě vlastenecky hrdá. A Dva proti Říši jsou ještě literárně velmi dobře zvládnutí. Propojování děje z odboje a gestapa je výborný nápad. A psychologické prokreslení postav je tak akorát barevné, abyste postavám rozuměli, a zároveň jsou charaktery uvěřitelné. Statečnost některých postav byla dechberoucí, zrada těch druhých…no jak se říká, byla to těžká doba, a kdo ví, jak bych se zachovala já. Ale stejně Čurdu s Gerikem nesnáším. Výborná knížka o šílené době a statečných lidech.


A malé audio okénko:
Mám rozposlouchané dokonce dvě audioknihy. Pět malých prasátek od Agathy Christie, kterou namluvil Jiří Hanák, a opět je to moc dobré. Tentokrát mám ale drobnou výtku k překladu, překládat čistě anglická jména je v takovéto knize zbytečné a věta typu "byl tam Harry, John a Jiří" trhá uši. 
Mou druhou knihou do ucha je momentálně Mortdecaiův záhadný případ s knírem. Budu se opakovat, ale vážně mě audioknihy nadchly. A mám asi štěstní na dobrý výběr. Mortdecai v mluvené podobě je mnohem lepší než předchozí dvě knihy, které jsem četla v klasické tištěné formě. A mnohem lepší než stejnojmenný film.
Hezký zbytek týdne a pokud u vás sněží tak si to užijte. Vězte, že v Praze je jedna knihovnice, která vám ten sníh nepokrytě závidí! 



You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz