togaf a její knihy (a trochu i seriál)

11:00



Dnes bude článek o mých (do)čtených knihách trochu okořeněn absurdním humorem. Neměla jsem totiž čas číst a důvodem byl Maratón Dvaadvacítky.



Znáte seriál Dvaadvacítka? Jde o pořad skládající se z krátkých skečů a gagů, jejichž aktéry je trojice pánů Jan Kraus, Jiří Ornest a Josef Žluťák Hrubý. Seriál se vysílal na ČT1 v roce 1998 a jde o velmi originální počin. Humorem se Dvaadvacítka blíží České sodě, Monty Pythonům nebo duu Hugh Laurie & Stephen Fry. Já osobně před maratonem neznala všechny scénky, ony se ani všechny nedochovaly (a fanoušci doufají, že se v ČT jednoho dne najdou a ideálně, že vyjdou i na DVD). Maraton pořádalo Bio Oko, takže atmosféra byla parádní. Dostavil i se jediný přeživší z legendární trojky Jan Kraus a spolu s režisérem Martinem Vadasem zavzpomínali na vtipné historky z natáčení.
Během maratonu mělo být puštěno všech dochovaných 13 dílů. Po každém dílu, trvajícím 30-45 minut byla přestávka na občerstvení. A protože tato úžasná akce začínala v půl deváté večer, byl konec naplánován na pátou hodinu ranní. My bohužel do ranních hodin nevydrželi, zbaběle jsme prchli do postele už v půl druhé. Ale i tak to stálo za to, a pokud Dvaadvacítku neznáte, podívejte alespoň na legendární skeč Hospoda U Tří demogratů. Mimochodem, restaurace, kde se tato scénka natáčela, existuje a je v provozu. Mohu potvrdit z vlastní zkušenosti. V neděli jsme Maratón Dvaadvacítky zakončili na obědě U Bukačů, jak se restaurace jmenuje doopravdy. Seděli jsme u stolu „u okna“, leč prejt nebyl na jídelníčku. A obsluha byla nevítaně milá. 


 

Rozečtené mám dvě knížky na naši čtenářskou výzvu, ale nebudu vám prozrazovat, jakou nedočtenou knihu plánuji dočíst, ani co pro mě vybrala hous.enka, to se dozvíte až první středu v prosinci.

AUDIOKNIHY    
Momentálně mám rozposlouchané dvě audio knihy.

Terry Pratchett: Mort
Anotace z cbdb: Chtěli byste zaměstnání, do kterého musíte vstoupit mrtvý? Mort, mladý vesnický klučina, ano. Když nastupoval na post Asistent Smrtě, představoval si to jako romantické dobrodružství, avšak jak posléze zjistil, jeho touhy se nescházejí se Smrťovými a že tato úloha asi nebude tak romantická, jak si dříve myslel. Vše probíhá jakš-takš jak by mělo do chvíle, kdy Mort pozná krásnou princeznu Keli, načež se dozví, že má být zavražděna a jí má pomoci na onen svět.
Dlouho jsem se audioknihám Terryho Pratchetta vyhýbala, mám příběhy ze Zeměplochy moc ráda a bála jsem se, že se mi audioverze nebude líbit. A pak jsem zjistila, že knihy namluvil dvorní překladatel Pratchetta u nás, Jan Kantůrek. Kantůrkův přednes má své chyby, třeba až příliš výrazné sykavky a poněkud unylý přednes, ale je z jeho čtení cítit fanouškovská láska ke knize a to pro mě vyváží všechny nedostatky. 


Robert Merle: Smrt je mým řemeslem
Anotace z cbdb: Tento světoznámý román je sugestivní zpovědí Rudolfa Langa (ve skutečnosti Rudolfa Hoesse), který během svého působení v koncentračních táborech dohlížel na smrt nespočtu lidí. Na jedné straně milující otec a manžel se stal pro miliony lidí symbolem zla a smrti. Byl to muž, jenž postupně ztratil víru v boha, ale našel novou - v Německo.
Je nepřesné napsat o knize s tímto tématem, že se mi líbila. Snad lépe řečeno: kniha je výborně napsaná. A stejně dobře je i načtená. Úkolu se ujal Norbert Lichý a musím říct, že je obdivuhodné, jak pouhou intonací dokáže napodobit úsečnost němčiny. Jeho odsekávání slov, přísnost a chlad, který z jeho slov vyzařuje, je strašidelný. Celá nahrávka má přes 11 hodin a já vám ji už teď doporučit, přestože jsme slyšela asi tak dvě hodiny.

Tak to byl můj uplynulý týden. Sice jsem moc nečetla, ale užila jsme si ho maximálně, ať už svatomartinskými hody (nebo v mém případě svatomartinským obžerstvím) nebo na Maratónu Dvaadvacítky. A jak jste se bavili vy?

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz