togaf a její knihy

11:30


Tak jsme v pátek oslavili boj studentů za svobodu a demokracii. Já se třeba naprosto svobodně rozhodla vyhnout se davům na Národní třídě a demokraticky jsme zvolili slavit v bahně Prokopského údolí. Ta svoboda je krásná věc, kéž nám ještě pár desetiletí vydrží. Kromě bujarých oslav jsem i četla. A na to, co jsem četla, se hned podíváme.



Kurt Vonnegut: Tabatěrka z Bagomba
Anotace z cbdb (zkrácená): Při čtení této knihy nás musí napadnout „staré dobré časy", kdy ještě i zábava bývala inteligentní. Člověk aby začal litovat, že ta éra už je pryč. Kurt Vonnegut je jedním z mála nestorů moderní americké literatury, který má dar chytře a humorně zároveň, se smysluplným vzkazem pro celý svět, vyprávět příběhy, které se vám chce číst i dnes, třebaže je po éře povídek, a které se budou číst i za sto let, protože jejich chytlavost nemizí s časem. Vonnegut je od přírody vypravěč, má o čem mluvit a ví přesně, co chce říct.
O této knížce se více rozepíšu za dva týdny, protože jsem se ji rozhodla zařadit do naší čtenářské výzvy. Nicméně už teď vám mohu říci, že anotace nelže, Vonnegut je opravdu vypravěč od přírody. Ač povídkové formáty nevyhledávám, Vonnegutova kniha stojí z přečtení. Umí totiž povídky vypointovat, jeho povídky nejsou pouze literární cvičení ve stylistice.

Evžen Boček: Aristokratka na koni
Anotace z cbdb: Mladá aristokratka Marie Kostková z Kostky opět řeší nezáviděníhodné problémy. „Nejchudší zámek v Čechách“ zůstává věrný svému označení, a tak tu hraběcí rodinka ani personál rozhodně nemají ustláno na růžích. Místo davů návštěvníků se na zámku kupí neproplacené faktury za vodu a hrozí, že záhy bude největší atrakcí každodenní koupel obyvatel zámku v kašně s dešťovkou. Chce to nějaký nápad… Projekt nazvaný Aristokratka před smrtí se zdá být skvělým řešením. Smrt přitáhne senzacechtivé turisty, bulvární tisk jim udělá reklamu… a budou mít vyhráno. Jenomže všechno je opět jinak — projekt Aristokratka před smrtí je mrtvý. A zabil ho kníže Schwarzenberg. Nikdy ale není tak zle, aby nemohlo být hůř. O tom nás s nevyčerpatelnou dávkou humoru přesvědčuje pokračování úspěšných knih Poslední aristokratka a Aristokratka ve varu.
Dočetla jsem svoji knihu v mobilu (to je kniha záchranářka, když se mi do kabelky nevejde klasická kniha, tak v MHD čtu z mobilu), takže nastal čas s(t)áhnout po jiné. Aristokratka nebyl dobrý nápad. Kniha v mobilu mi má v mobilu vydržet pár měsíců, nemá to být román spíš povídky a nemají být extrémně čtivé, aby mi kniha v mobilu pár měsíců vydržela. Aristokratka nesplňuje ani jeden bod. Čte se lehce, zvlášť když pozapomenete děj prvních dvou dílů. Takže s Aristokratkou se můj mobil asi dlouho chlubit nebude. Bláznivá rodina Kostků z Kostkova a srandičky z knížete Schwarzenberga mě opět velmi baví. A jsem moc zvědavá, jestli Marie přežije svoje dvacáté narozeniny.

Anotace z cbdb: Když Jen Campbellová začala sepisovat svoje zkušenosti se zákazníky knihkupectví na svém blogu, netušila, jaký úspěch zaznamenají. Postupem času se hlášky mimoňských zákazníků dostaly z obrazovky počítače na papír a od té doby baví jak odvážné knihkupce, kteří musejí dennodenně čelit podivným a občas poněkud děsivým dotazům, i jejich knihomilské zákazníky, kteří dokáží ocenit absurdní a literární humor.
Na Divné hlášky z knihkupectví mě nalákala hous.enka, která o nich psala článek na náš blog. A musím jí dát za pravdu, ta knížka se čte sama. Bohužel v naší knihovně, odkud mám knihu půjčenou, zůstal špatný kousek. Co znamená špatný kousek? Nakladatelství CPress první vydání této knihy totálně zvoralo, o tom co všechno bylo špatně, si přečtěte u hous.enky. Naštěstí se CPress rozhodlo svou chybu napravit a stáhlo knihu z prodeje, opravili chyby a teď už se prodává nezmršená verze. Bohužel naše knihovna nový výtisk s opravami nedostala, a tak jsem nucena vztekat se u toho špatného. Ale jinak je to náramná sranda, zvlášť část o knihkupectví Ripping Yarns, jehož slavnostní otevření proběhlo za účasti Michaela Palina a Terryho Jonese z Monty Pythonů. Moc bych si chtěla s knihkupkyní popovídat o tom, zda mají mrtvého papouška.

Dál čtu Pád výletního mola a Radleyovi. A dál se mořím s KorespondencíV+W. A ještě stále si užívám bláznivá dobrodružství v Další dálniční atrakci.
Tak svobodě, demokracii a čtení zdar!

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz