Hous.enčiny nákupy knih #3

10:03

Nakupovat knihy před výplatou je malinko šílenství. Jenže...
 






Jenže když musíš, tak musíš. A protože jsem si plánovala jednu z níže zakoupených knih koupit už na Světě knihy, tak se to vlastně nepočítá.
Tentokrát jsem nakupovala nejen u Kosmasu, ale poprvé jsem si knihy objednala i v Megaknihách. Využila jsem totiž možnosti osobního odběru u nich v kamenné prodejně. Trochu mě překvapilo, že si za osobní odběr účtují padesát kaček.
 
Začnu tedy nákupem v knihkupectví Kosmas, kde jsem si tentokrát vybral (uf, díky bohu) jen jeden kousek. Ale bylo to dost těsné, protože teď už tam zase mají dva další, které nutně potřebuju mít doma. Achjo.
 

Michelle Obamová: Můj příběh

Anotace z cbdb: Michelle Obamová se díky svému životu naplněnému smyslem a úspěchy stala jednou z nejikoničtějších a nejpodmanivějších žen naší éry. Jako první dáma Spojených států amerických a první Afroameričanka v této roli pomohla nastolit nejvlídnější a nejpřístupnější atmosféru v Bílém domě v historii a vybudovala si pozici silné zastánkyně práv žen ve Spojených státech i po celém světě. Radikálně změnila životní styl mnoha rodin, které díky ní vedou zdravější a aktivnější život, naučila nás několik tanečních kroků, zabodovala v Carpool Karaoke Jamese Cordena a v nemilosrdné záři reflektorů dokázala vychovat dvě normální a skromné dcery. Michelle Obamová ve svých pamětech, díle plném hlubokých úvah a úchvatného vypravěčství, zve čtenáře do svého světa a zaznamenává zážitky, které ji formovaly – od dětství v chicagské South Side, přes léta, kdy jako vedoucí pracovnice vyvažovala mateřské a pracovní povinnosti, až po dobu, kterou strávila na nejslavnější světové adrese. S neomylnou upřímností a jiskřivým vtipem popisuje svá vítězství i zklamání na veřejnosti i v soukromí a vypráví svůj příběh, tak jak ho žila – svými slovy a podle svého.
 Můj příběh je kniha nejen vřelá, moudrá a sdělná, je to také neobvykle důvěrné sdělení ženy, která oplývá silnou duší, inteligencí a přirozenou moudrostí, ženy, která se vždy vzpírala všem očekáváním a jejíž příběh nás inspiruje ke stejnému postoji. Michelle Obamová ke své knize říká: „Když jsem psala Můj příběh, byl to pro mě hluboký osobní zážitek. Úplně poprvé jsem měla prostor se otevřeně zamyslet nad svojí neočekávanou životní dráhou. V této knize hovořím o svých kořenech, o tom, jak malé děvče z chicagské South Side nalezlo ve svém hlase sílu a dokázalo tuto sílu předat jiným. Doufám, že moje osobní cesta bude čtenáře inspirovat k tomu, aby v sobě nalezli odvahu a stali se tím, kým touží být. Nemůžu se dočkat, až se s nimi o svůj příběh podělím.”
 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

O knize se koncem loňského roku psalo v samých superlativech a když jsem ji viděla na Goodreads v seznamu nejlepších biografií (skončila velmi těsně na druhém místě), bylo rozhodnuto. Samozřejmě jsem věděla, že si ji nepřečtu v originále a že budu muset počkat, než mi ji Argo vydá. A pak Kosmas zlevní. Ale minulý týden se ke mně hvězdy obrátily svou vlídnější tváří (OMG, to je metafora jak stehno) a já jsem na Michelle narazila ve skvělé akci. No a teď už se knížka hřeje v mé domácí knihovně.
Zatím od knihy moc nečekám, krom toho, že mi nabídne vzpomínky a postřehy jedné z prvních dam Ameriky. O Michelle toho moc nevím, ale myslím, že je nejvyšší čas to napravit.
 
 
 

 
 
A teď knihy z Megaknih.

Neal Shusterman: Nimbus

Anotace z cbdb: 2. kniha v sérii Smrtka.
Rowan se rozhodl, že na vlastní pěst napraví cech smrtek a podrobí jej zkoušce ohněm – a to doslova. Po zimním konkláve zmizel v ústraní a od té doby podniká útoky na zkažené smrtky — nejen ve StředoMerice, ale na celém kontinentu. Stal se z něj lidový hrdina – smrtka Lucifer – který v černé róbě odevzdává zkorumpované smrtky plamenům. Citra, z níž se pod dohledem smrtky Curieové stala mladší smrtka, zkaženost vidí a chce ji změnit zevnitř, ale na každém kroku nachází překážky, a dokonce se ocitá v ohrožení života. Rozkol mezi „starou gardou“ a „novým řádem“ se vyostřuje a vzájemné soupeření přechází od slov k činům. Nad tím vším bdí vševědoucí Nimbus – jediný, kdo má moc řešit závažné problémy dokonalého světa. Ale vloží se do toho, nebo bude jen přihlížet, jak se dokonalost mění v úpadek?
 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Pokud jste dosud neslyšeli o Smrtce, měli byste to rozhodně napravit! Shusterman výborně pracuje s motivem dystopie a díky té správné dávce young adult žánru se jeho knihy šíří světem rychlostí světla.
Ze Smrtky jsem - jak už jste asi pochopili - nadšená. Nejen že se mi líbí motiv smrti, ale zejména to, jak to Shusterman pojal, je výborné. Smrt neexistuje, lidé neumírají. Ale aby nedošlo k přemnožení, je nutné učinit vybrané jedince Smrtkami, aby kosili jiné lidi. Demokracie v umírání, dalo by se říci... Ale pěkně zvrácená, jak se záhy ukáže. Shustemanovy knihy se výborně čtou a oproti románu Bez šance, do kterého jsem se dlouho nemohla dostat, jsem Smrtku hltala od první strany. Už se těším, až si udělám pěkný víkend s Nimbem.
 
 
 
 

 

Serhii Plokhy: Černobyl

Anotace z cbdb: Historie nukleární katastrofy.
 O Černobylu komplexně a bez cenzury.
 Tento hrubý nástin vystihuje, co se v dubnu 1986 odehrálo v Černobylské jaderné elektrárně. Autor vás seznámí s genezí sovětského jaderného výzkumu, konstrukcí dvou hlavních typů reaktorů užívaných v SSSR, s jejich přednostmi i chybami. Nastiňuje i výstavbu jaderné elektrárny u Černobylu, spojenou s problémy i proslulou sovětskou fušeřinou.
 Hlavní část knihy je zaměřena na události, které vedly k explozi reaktoru č. 4. Kniha ilustruje zmatek technického personálu elektrárny, který nebyl schopen zjistit, co se vlastně stalo, i velmi nepružnou reakci ze strany místních i celostátních orgánů. Popsáno je úsilí hasičů o zvládnutí požáru na vybuchlém bloku 4 i jejich v mnoha případech tragické osudy. Autor v knize odhaluje nedostatky sovětského způsobu zvládání této události, snahu sovětských úřadů všech úrovní o zatajení černobylské exploze, a to nejen před zahraničím, ale především před vlastními občany. Kniha dokládá, že tato snaha o utajování je nakonec korunována nezamýšleným a pro SSSR v podstatě fatálními vývojem v radioaktivitou postižených republikách.

 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Přijde mi, že tahle kniha malinko zavání senzací a malinko se těší z ohromné vlny zájmu, který se nese kolem stejnojmenného seriálu. Ale ono je to ve výsledku jedno, protože nejdůležitější je, že téma černobylské katastrofy bylo opět otevřeno.
Téma Černobylu mě zajímá a protože teď jedu v knížkách, které o něm vyšly, byla tahle kniha mou jasnou volbou do knihovny. Kromě ní jsem v Megaknihách pořídila ještě jednu knihu o Černobylu.
 
 
 
 

Gustáv Murín: V tieni Černobyľa

Anotace z cbdb: Gustáv Murín prichádza opäť s novou témou! Tentoraz je to román o neviditeľnej smrti, veľkých peniazoch a láske s názvom V tieni Černobyľa, v ktorom kombinuje dramatický dej s ešte dramatickejšími faktami. A keďže si tento rok pripomíname 30. výročie černobyľskej havárie, je najvyšší čas odhaliť slovenskej verejnosti doteraz neznáme fakty. Tie odhaľujú hrdinovia knihy ako tajničku detektívky, kde ide naozaj o ľudské životy.
 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Moc nevím, co si od knihy slibuju, ale zaujalo mě, že problematiku Černobylu zpracoval slovenský autor. Je to vlastně první kniha, kterou nenapsal nikdo bezprostředně žijící v SSSR. Asi to mě na tom láká. Malinko zklamání je rozsah knihy (má sto dvacet stran), ale zase díky tomu už ji mám v batohu připravenou k přečtení. Dávám tomu den, maximálně dva.
 


A na samém závěru mám opět fotku faktur, kde je jasné, kolik mě která kniha stála.
 
Pokud (tentokrát to bude orientační, protože i mně se to špatně z toho papírku čte) to není vidět, tak:

Můj příběh                 239,-
Nimbus                      319,-
Černobyl                    239,-
V tieni Černobyľa     193,-

You Might Also Like

2 Comments

  1. Knihu o Černobylu jsem si také pořídila a jsem na ni velmi zvědavá. Pořídila jsem si ji z velké části kvůli stejnému důvodu jako ty. Zrovna jsem dokoukala seriál a byla jsem z něj opravdu unešená a tohle téma mě začalo mnohem více zajímat. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je super, že se o Černobylu zase víc mluví. A točí a píše. Tak doufám, že se nám oběma kniha bude líbit stejně jako seriál ;-)(hous.enka)

      Vymazat

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz