togaf a její knihy (16. týden 2019)

15:38

Velikonoce nikdy nebyly můj oblíbený svátek, ale v dospělosti jsem si přece jen užívala jejich gastro stránku. Letos jsem ovšem svátky jara totálně zazdila. Odjela jsem na dovolenou do Slovinska. Užívala jsem si krásného počasí a úžasných horských scenérií. A chvíli jsem si i četla na břehu řeky Lublaňky. A také jsem si četla v průvodci. Tak třeba ke kostelu na ostrově, který vidíte na fotce, vede přesně sto schodů. Pořádají se tam svatby a podle tradice by ženich měl nevěstu po schodech vynést bez zastávky. Slovinci musí být opravdu zmužilí a Slovinky křehké. Nebo se prostě vezmou na radnici. Pak mě taky zaujala pověra Dračího mostu v Lublani. Pokud po mostě přejde panna, draci zavrtí ocasem. Jo, v průvodcích se člověk občas dočte užitečné informace.
Knihy jsem stihla přečíst hned tři. Všechny sice krátké, ale co na tom, když se mi líbily, že?
O první knize jsem vám referovala už na našich facebookových stránkách.

Anotace z cbdb: Krátká vyprávění. Příchod jezuitů do Prahy. Zajímavosti o některých významných
osobnostech a několik doposud neobjasněných otázek z minulosti Klementina.
Klementinské pověsti nejsou pověstmi o strašidlech v tombo areálu (i když na jedno dojde), nejsou tu nadpřirozené jevy ani hrůzostrašné historky. Jde o pověsti o vzniku, o tom, kdo kdy PRÝ naštívil Klementinum, kdo se budovou inspiroval a podobné historky ze života. Na seznámení s budovou je to ideální kniha, krátká, psaná stručným jazykem a přitom z ní dýchá láska ke Klementinu. Navíc je v závěru výčet literatury, pokud by vás téma Klementina zaujalo a chtěli jste si o něm přečíst víc.

Rob Denbleyker, Dave McElfatric, Matt Melvin, Kris Wilson: Zmrzlina a Smutek (Kyanid a  Štěstí 2)
Anotace z cbdb: Kyanid a Štěstí je zpět! Tvůrci světoznámého webového komiksu věděli, stejně jako mnozí vězni, že Internet je ideálním místem pro neřestný a nevhodný obsah, takže když jejich první kniha zamořila domovy a zprznila mysl tisíců čtenářů na celém světě, jenom to rozšířilo jejich zorničky při myšlence na potenciál tohoto fenoménu. Kyanid a Štěstí podniká další logický krok ve své cestě k ovládnutí světa... DALŠÍ KNIHA! Větší, silnější a zvrhlejší než kdy dříve – 150 stripů včetně 30 zcela nových a také úplně nové Interaktivity jsou zaručeným způsobem, jak přijít ke stehům. Doufejme, že ne doslovně.* Zmrzlina a Smutek s předmluvou od Randalla Munroa (autora XKCD) jednou provždy zodpovídá věčnou otázku: Co jen dám babičce k Vánocům? * Autoři nedoporučují a distancují se od případného použití knihy v roli bodného, sečného či jinak škodlivého nástroje.
Ke Kyanidu a Štěstí jsem se doslala díky krátkým animovaným filmům. A jejich černý a nekorektní humor mě bavil. Kreslená podoba je taky úžasná. Stripy jsou promyšlené do poslední čárky, ostatně minimalistická kresba si to žádá. Absurdní rozuzlení a kruté vtípky nejsou pro každého, ale pokud se vám Kyanid a Štěstí trefí do noty, máte postaráno o pár hodin kvalitní zábavy. Jako bonus jsou v knize kvízy a testy, přirozeně ve stejně šíleném a drsném stylu jako zbytek komiksu. A malé představení autorů na závěr je taky fajn zábava. 

Ian Fleming: Dr. No
Anotace z cbdb: Dva stálí agenti MI5 na Jamajce se už několik týdnů nehlásí a vyšetřováním jejich
zmizení je pověřen James Bond. To, co vypadalo jako rutinní pátrání, se mění na velmi nebezpečnou akci – Bondovi od okamžiku jeho příletu na ostrov někdo usiluje o život, ať už je to otrávenou nektarinkou nebo jedovatou stonožkou. To vše je ale jen předehra. Skutečná akce začíná po přesunu na ostrov Crab Key, kde záhadný Dr. No spřádá plány na ovládnutí celého světa.Svazek dále obsahuje příběh Diamanty jsou věčné, ve kterém 007 pod falešnou identitou rozkryje americký gang pašeráků diamantů známý jako Diamantová mafie, a Srdečné pozdravy z Ruska, ve kterém musí čelit nástrahám zosnovaným elitním oddělením sovětské kontrarozvědky, obávanou vražednou sekcí SMĚRŠ.
Starý dobrý Bond, James Bond. Elegán, který zvládá nemožné  s úsměvem na rtech... teda takový je James Bond ve filmu. Knižní Bond je sice taky okouzlující, ale i chybující a pochybující. Bohužel je taky šovinistický a rasistický macho. Příběh je napínavý tak akorát, akce nestřídá akci a čtenář si může vychutnat dlouhé popisy napínavého boje a dojde i na  klasickou zpověď zločince před pokusem zabít Jamese. A samozřejmě nechybí ani Bond Girl. Krásná a mladá a hloupoučká a roztomilá. Více si o příběhu plném stereotypů a dobře napsané akce můžete přečíst v sobotní recenzi. 

Doposlouchala  jsem Alias Grace, po knize a seriálu je to moje třetí setkání s osudy Grace Marksové a musím říct, že se můj názor na ni začíná měnit. Po přečtení knihy jsem věřila ve schizofrenii, seriál mě trochu nahlodal, jestli Grace není přece jen trochu zákeřná. A po poslechu se začínám klonit k názoru, že věděla co dělá a šílenství jen předstírala. Nic to nemění na tom, že je mi postava Grace sympatická a knihu považuji za výbornou. 
Teď už jen dočíst Ženu z horního patra, nějak té rádobyumělkyni nemůžu přijít na chuť.


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz