Svět knihy

10:00



Už je tady zase! Největší knižní festival v České republice s příhodným názvem Svět knihy. Letošní téma této knihomilské události je Genius loci v literatuře / M(ě/í)sto v hlavní roli, Kniha jako objekt, Audioknihy. Svět knihy se letos koná již po dvacáté třetí a jak už je zvykem, trvá čtyři dny; od čtvrtka do neděle. Místem děje je pražské Výstaviště. 

https://www.facebook.com/svetknihypraha/
Kromě stánků nakladatelů se na veletrhu konají i výstavy. Například se zde objeví vítězné tituly soutěže Nejkrásnější české knihy roku2016. Této soutěži jsme se věnovaly i u nás na blogu. Další výstava se také týká tématu, kterému jsme na našem blogu věnovaly hodně prostoru. Výstava vítězných knih 16. ročníku výročních knižních cen Magnesia Litera se koná ve Střední hale. Výstav je opravdu hodně, proto se vám zmíním je o těch, které bych chtěla navštívit. 

http://www.magnesia-litera.cz/
Výstava Knižní obálky SNKLHU/ Odeonu 1953-1995, pro Odeon mám slabost a jejich grafická úprava knih patří mezi špičku na českém trhu. Zaujala mě i menší výstava s názvem Na křídlech múzy – Umělci a knihy, zaměřující se na významné české umělce a literáty a jejich knihy. Takže pokud vás zajímá, co si do knih zaznamenával Karel Havlíček Borovský či jaká věnování psali do knih Karlu Högerovi, nenechte si výstavu ujít.

Já osobně nemůžu vynechat akci Knihy k poslechu, audioknihy jsem objevila nedávno a ještě stále jsem se jich nenabažila. Jediné, co mě na tomto projektu trochu znepokojuje, je spolupráce s firmou Alza.cz. Nemám proti tomuto podniku žádné námitky, jen nenávidím jejich maskota. Pokud tam bude, možná se dočtete ve svých oblíbených novinách o rasově motivovaném útoku na zeleného mimozemšťana. 

Za zmínku stojí i Klub deskových her Paluba, u tohoto stánku si několik her můžete vyzkoušet a to dokonce pod vedením odborných lektorů (tento termín jsme převzala z webu Svět knihy). Také byste chtěli být odbornými lektory na deskové hry? Zní to skoro jako práce snů. 

Podrobný program jednotlivých dnů najdete na webu Svět knihy, na facebookových stránkách festivalu a dokonce existuje i aplikace pro chytré telefony a interaktivní mapa. 

Já se na festival chystám už dnes. Láká mě přednáška Komiksy – fenomén spojený s pop-kulturou a čtenářstvím, akce se koná od 12:00. Účinkuje mimo jiné i Jiří Pavlovský (jeho projekt Kladivo na čaroděje nepokrytě miluji).  A co teprve Ženy v české fantastice! Pozvaná je i Vilma Kadlečková. Beseda s názvem Objektiv objevuje svět již 30 let zaujala moje cestovatelské srdce, Objektiv je stálice nedělního programu a já si neumím představit, že bych si nekrátila čekání na babiččin oběd sledováním Objektivu. Zajímala by mě i beseda Česko-ruské kulturní vztah (sic!). 

http://www.ceskatelevize.cz/porady/1096911352-objektiv/
Bohužel mi zrušily přednášku, na kterou jsem se těšila Jak psát o audioknihách. Nezbývá mi než o nich psát tak jako dosud. Místo toho se dozvím Jak získat audioknihy za babku a nekrást. Audioknihy jsou jedním z letošních témat, takže přednášek o nich bude požehnaně. A já plánuji být u toho. Návštěvu zakončím na slavnostním vyhlášení vítěze Ceny Jiřího Ortena.
A víte, co se koná od šesti v Pravém křídle Výstaviště? Star Wars na vlastní kůži, cosplay na vlastní oči!
Tak tedy vzhůru na Výstaviště!

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz