Jak SpongeBob přičichl k filmařině

9:43

James Gelsey: SpongeBob režisérem


Nejsem fanouškem SpongeBoba a hned v samém úvodu přiznám, že když na tenhle seriál v televizi narazím, rychle přepnu kanál. Nesedí mi ty rozjásané obličeje a navíc je ústřední hrdina houba. Houba v kalhotách...


Ale pak jsem si přečetla na CBDB, že ty knihy (možná spíš komiksy) nejsou špatné. A tak když k nám do knihovny dorazila kniha se jménem SpongeBob režisérem, rozhodla jsem se ji vyzkoušet na vlastní kůži. Nebo oči. No zkrátka chápete. 



SpongeBob v téhle knize cestou z kina dostane nápad natočit vlastní film. Jenže neví, o čem by jeho film vlastně měl být. Bude to romance? Nějaký strašidelný horor, anebo spíš western? SpongeBobův kamarád Patrik by rád, aby film byl veselý i smutný, protože nejlepší filmy jsou podle Patrika přesně takové.


Nakonec se SpongeBob rozhodne natočit film o panu Krabsovi, který v Bikinovém Zátiší provozuje restauraci. Že natáčení filmu nebude zrovna jednoduché, je asi předem jasné. Ale po  jistých peripetiích se SpongeBobovi podaří film dokončit a obyvatelé podmořského dna čeká velkolepá filmová premiéra.

Překvapilo mě, jak je SpongeBob normální. Teda ne, on není normální - je to houba v kalhotách, ale sedl mi jeho přístup k práci a zejména pak humor, se kterým autor knihy pracuje. Děj rychle odsýpá - jak pak by ne, když je kniha psaná pro malé čtenáře - a neustále se tu něco děje. Obrázky působí nesmírně dynamicky a plasticky.
Tak například obrázek z části, kde SpongeBob režíruje jednu z postav, pana Krabse.

SpongeBob je v popředí, pan Krabs smaží burgry, které nadhazuje do vzduchu, a SpongeBob zvedá ruku do vzduchu, protože křičí "Akce!" Jop, jsou to maličkosti, ale v dětské knize mě takové detaily potěšily.
Kresba je totožná jako ta seriálová. Jenže! Je černobílá!! Což já kvituju s povděkem, protože ty přejásaný barvičky mi k tomuto stylu humoru zkrátka nesedí. Ale jasně, jsem holka, co miluje Simpsny, Futuramu, Darju, Hromkočky a tak. 

SpongeBob tak nabízí příjemný kompromis mezi četbou knih a sledováním seriálu. Takže pokud máte doma potomka, který začíná se čtením, nebála bych se mezi pohádky o krtečkovi nebo edici První čtení přihodit minimálně jednoho SpongeBoba. Uvidíte, že si knížku rádi přečtete i sami.

Knihu vydalo nakladatelství Cpress v letošním roce.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz