togaf a její knihy (39.týden)

15:42

Naordinovala jsem si na podzimní nachlazení klid na lůžku a čtení. Moc to nevyšlo. Ale i tak jsem se uzdravila. Zajímá vás můj recept na léčbu? Kdepak čaj s medem. Bláznivý večer v kině je ta správná volba. Ale popořadě. Nejdřív vám povím o svém kulturním týdnu. Opět jsem byla v divadle, tentokrát v Divadle Na zábradlí na hře Korespondence V+W. Dopisy této dvojice čtu už několik let, trochu jsem se zasekla, tak jsem si řekla, že si místo čtení zajdu do divadla. Byla to skvělá volba. Herci byli výborně obsazení i nalíčení a z rozsáhlé korespondence režisér vybral ty správné dopisy, takže hra měla i jakýsi děj. Chemie dvou přátel funguje i mezi herci Vašákem a  Vyorálkem, zdatně jim sekunduje i třetí člen na podiu Jana Plodková v roli Zdenky Werichové. Toto představení vám můžu opravdu vřele doporučit.
Na poslední chvíli jsem se vydala i do Tančícího domu na výstavu Kája Saudek: od aut po ženy. Poté jsem zjistila, že výstavu protáhli až do 27. října. Tak pokud máte rádi (nejen) erotický komiks a je vám 18+, máte ještě pár týdnů na návštěvu této výstavy. A to, že je tato konkrétní Saudkova výstava jen pro zletilé, má opravdu důvod. Občas jsem měla co dělat, abych se nečervnala. Ale zase nečekejte prasárničky ve všech třech patrech, to byste byli zklamaní. Záběr výstavy je opravdu široký, a protože jde o prodejní výstavu, můžete si s sebou i nějakého Saudka odnést. Na výstavě se nesmí fotit, takže vám nemůžu posloužit ilustrační fotografií.

Poslední kulturní akce, kterou jsme minulý týden navštívila, bylo představení Rocky Horror Picture Show: Shadow cast. V kině Aero čas od času promítají tento ujetý béčkový film a zároveň děj přehrávají na pódiu (pod pódiem, vedle pódia). Opět to byla parádní zábava a opět jsme měly s hous.enkou (decentní) kostýmy. Pokud jste o této akci neslyšeli, tak doporučuji dohledat, protože jde opravdu o ojedinělou akci.
No a také jsem trochu četla. Pořídila jsem si časopis Nový prostor, což čas od času dělám. Poté, co zmizela moje oblíbená prodejkyně Leona, se k časopisu dostanu spíš nahodile, tentokrát mě zaujalo téma. Jak vidíte na fotce, kočky mě nalákaly. A ke čtení jsem si upekla mrkvové muffiny s karamelem. 


Oscar de Muriel: Vražedné struny
Anotace z cbdb: Strhující směsice krimi, historického románu a hororu — skvělá kniha pro fanoušky Sherlocka Holmese a Jonathana Creeka. Edinburgh, rok 1888. Ve svém pokoji je nalezen zavražděný houslista. Služebná mrtvého virtuosa přísahá, že v noci slyšela hrát několik hudebníků, ale v zamčené místnosti je jediné tělo a neexistuje cesta dovnitř ani ven. Způsob provedení vraždy nápadně připomíná dílo Jacka Rozparovače, a tak Scotland Yard ve strachu z všeobecné paniky vyšle detektiva Iana Freye, aby případ naoko vyšetřoval jménem oddělení zabývajícího se okultismem. Jenomže Freyův nový šéf, inspektor „Devítiprsťák“ McGray, skutečně v tyto nadpřirozené nesmysly věří. McGraye dovedla k pověrčivosti jeho tragická minulost. Ale i Frey nakonec musí uznat, že nad tímto případem zůstává rozum stát. A když jednou někdo přijde o rozum, kdo ví, o co přijde příště… 
V Londýně řádí Jack Rozparovač a v Edinburghu vrah houslistů, a tak detektiv z Londýna odjíždí prakticky do vyhnanství pomoci řešit skotské vraždy. A já si to užívala. Vraždy byly nechutné a démonické a já se chvíli obávala, že řešení bude opravdu nadpřirozené. Čtenář sice nemá moc šanci zahrát si na detektiva, protože stopy jsou specifické a nahodilé, ale tempo je strhující, takže se nad touto skutečností ani nestačíte rozčílit. Dvojice uhlazeného aristokrata a neotesaného sprostého Skota (jak by jejich dvojici popsal Angličan Ian) má výbornou dynamiku. Takové to chlapské přátelství na hraně odporu. Sarkastické poznámky a špičkování mezi slečinkou z Londýna a odvážným a zmužilým Skotem (jak by jejich dvojici popsal Skot Devítiprsťák) skvěle kořenily napínavý příběh. Kromě řešení vraždy je v pozadí jedno temné rodinné tajemství a spousta (vtipných) nářků vypravěče Iana. Vážně výborný počin, a pokud má opravdu vyjít další díl, tak by se měl Host pochlapit a vydat ho.

A to je z uplnulého týdne vše. 

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz