Rozloučení s KLDR

8:00



Protože se mi o Severní Koreji začalo už i zdát, rozhodla jsem se sérii tématických článků o KLDR ukončit. A protože vesmír (a Národní filmový archiv) se rozhodli spolupracovat, narazila jsem na program kina Ponrepo. V neděli 15. 9. je na programu severokorejský film Mstitel s píšťalou. Takže se stylově rozloučím recenzí na tento film. A už se mi v hlavě rodí další téma na novou sérii článků. Stále je na co se těšit. 






Hong Kil-Dong: Mstitel s píšťalou
Anotace z csfd: Čhun Som je milenkou ministra Chona a matkou jeho syna Hong Kil Tonga. Tuto někdejší služku Chonova zákonná manželka ponižuje a ráda by se půvabné dívky zbavila. Když ministr dostává příkaz, aby odjel do provincie Fenjan likvidovat bandu zločinců, Čhun Som je věrně připravena následovat ho i se synkem. Po cestě jí přepadnou bandité, objednaní Chonovou žárlivou ženou. V nerovném boji oba zachraňuje stařec jménem Mu On. Chlapec, kterého nadchlo starcovo bojové umění, prosí, aby se mohl stát jeho žákem. Dostane od dědy píšťalku (aby člověk zvládl umění osobního boje, musí být citlivý na sebetišší zvuky) a začíná namáhavé desetileté cvičení. Poté začíná samotný příběh Mstitele s píšťalou, který bohatým bral a chudým dával.

Mstitel s píšťalou splnil moje očekávání. Čekala jsem přehnané karate a kung-fu chvaty, ze kterých si dělají legraci všechny filmy odkazující na osmdesátá a devadesátá léta. A to jsem dostala. Samozřejmě nechyběl moudrý stařec v perfektní kondici s nadpřirozenými chvaty, který učí malého chlapce své umění za pomoci nestandartních metod. A asi nemusím podotýkat, že žák předčí svého učitele, že? Také jsem čekala vtipný dabing - v hlavních rolích Rudolf Hrušínský a Filip Renč. Dabing byl skvělý návrat do mého dětství. Překlady náhodných rozhovorů v pozadí dodávají filmu absurdní rozměr, ne dojem realistický, jak bylo asi v plánu. A protože jde o KLDR, nemůžou chybět ani agitační proslovy o síle lidu, nutnosti budovat společnost a o černých ďáblech, kteří připluli po moři. 



Film promítali v kinu Ponrepo, sešla se pestrá skupina diváků a dva pánové uvaděči svým humorem přispěli k perfektnímu zážitku z filmu. 


Na závěr vám můžu dát ještě pár knižních tipů na knihy se severokorejskou tématikou, na které jsem narazila během čtení na tuto sérii článků. 

Yeonmi Park: Abych přežila 
Hjok Kang: Tady je ráj
Kang Čchol-hwan: Pchjongjangská akvária


PS: Plakát k filmu je z filmbaze.cz

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz