togaf a její knihy (36. týden 2019)

13:15


Počasí se mění rychleji, než stíhám změnit své plány. Takže jsem se raději do žádných velkých akcí nepouštěla, abych nedejbože nezmokla. Vydala jsem se na moje milované sushi, a protože teď díky tématickým článkům jedu v Severní Koreji, zašla jsem i do korejské restaurace.









O víkendu proběhla jen poklidná návštěva příbuzných se zastávkou na Svaté hoře v Příbrami. Ale jedna zajímavá akce se minulý týden udála! Předávaly jsme balíček knih výherkyni naší letní soutěže. Kromě toho, že chuděra dráždila alarmy ve všech obchodech (v jedné z výherních knih byl asi nějaký skrytý kód), ukázala nám Joystick bar. A já našla místo zaslíbené a poprvé propadla kouzlu her. Přes různé videohry, hry na mobilu a knižní hry je v naší blogerské dvojici hous.enka. Konečně jsem pochopila, co na tom vidí. Připadala jsem s jako uprostřed knihy Ready player one. Nevím, jak se hry, které jsme hrála, jmenují, ale střílela jsem zombíky (žalostně jsem pohořela), vyšetřovala vraždu (vraha jsem neodhalila), vydala jsem se coby trpaslík na quest s krásnou polonahou barbarkou a zahrála si i legendárního pac-mana. Byl to vážně vydařený večer.

Dočetla jsem jednu bichli a jeden rest z mládí.

Markus Zusak: Clayův most
Anotace z cbdb: Hrdiny Zusakova nového románu je pět bratrů Dunbarových; Matthew, vypravěč knihy, je z nich nejstarší a nejrozumnější, Clay je nejcitlivější a jeho úloha ve vyprávěném příběhu nejdůležitější. Život semknuté pětice sourozenců je svázán pevnými pravidly, jež všichni respektují – do dne, kdy se Clay rozhodne pravidla porušit a vyhledat otce, který své syny před časem opustil. Zusak prostřednictvím Matthewa Dunbara jen postupně odkrývá minulost a to, co rodinu Dunbarových stmeluje i rozděluje, jen postupně se dozvídáme, proč Clay chce a musí vystavět most mezi současností a minulostí, po kterém by mohli přejít ti, kdo od sebe byli odloučeni. Zusak neodkrývá své karty, tajemství příběhu čtenáři prozrazuje pomalu – o to je pak překvapivější a působivější.

Velmi pomalé vyprávění plný smutku a ztrát. Oč jsou kluci Dunbarovi drsnější, o to poetičtější je vyprávění. Protikladem k brutálnímu běhu a rvačkám jsou Homérovy eposy a hra na piano. Vlastně celá kniha je plná protikladů. Chvílemi mi vyprávění přišlo až příliš rozvláčné, odbočky od hlavního proudu vyprávění celý příběh ještě zpomalovaly. Ale zároveň by se bez nich příběh neobešel. V závěru knihy se všechny střípky vyprávění složí a tajemství je odhaleno. Přes pomalé tempo nebo právě díky němu jsem se spolu s klukama smála (jednou i nahlas) a několikrát (málem) plakala. Clayův most se nestane moji oblíbenou Zusakovou knihou, ale jsem ráda, že jsem ji četla.


Eduard Štorch: Lovci mamutů
Anotace z cbdb: Román ze starší doby kamenné se odehrává na různých místech Čech a Moravy a
vychází ze skutečných archeologických nálezů. Autor však dokázal mistrně skloubit fakta s příběhem. Čtenář se tak stává součástí napínavého děje, sleduje putování hlavních hrdinů Kopčema a Veverčáka, prožívá s nimi všechna jejich dobrodružství a s napětím sleduje jejich vynálezy, ale současně se seznamuje s pravěkou dějepisnou látkou, získává základní vědomosti o paleolitické společnosti... První kapitoly románu vznikly již na počátku 20. století, ale jeho poznávací i literární hodnoty obstojí i ve století jednadvacátém. 

Lovci mamutů mě z nepochopitelného důvodu v dětství minuli. Nepochopitelné je to proto, že jsem měla období, kdy jsem pravěk hltala. A tuhle knihu bych měla za bibli. Ale i jako velká holka jsem si čtení užila. Líbilo se mi, že ač má kniha hlavního hrdinu, je větší důraz kladen na život celé tlupy. Atmosféra pravěku, lovecké vášně, hladu i přístupu k životu je zachycena naprosto věrohodně. I když vím, že informace o pravěku se od doby Lovců mamutů zpřesnily a změnily, stejně se mi tato kniha moc líbila. Není třeba se bát doplňovat čtecí resty z mládí.


A takový byl můj uplynulý týden. Na týden, který právě začíná, mám velké plány - knižní i jiné - tak se těšte. V pondělí se jako obvykle sejdeme na stránkách našeho webu. 


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz