togaf a její knihy (21. týden 2019)

13:52

Uplynulý týden jsem četla samé dobré knihy. A taky jsem si vyléčila puchýře, poseděla na sluníčku s pivem, poslechla si koncert v jednom malém kostele v Kunraticích (poprvé jsem se zúčastnila Noci kostelů) a zašla jsem i na venkovskou pouť. Jen tu cukrovou vatu jsem vám nevyfotila, jsem na fotky nespolehlivá jako hous.enka. Když už jsem u hous.enky, její sobotní článek mě inspiroval k návštěvě Levných knih. A neodcházela jsem s prázdnou. Následuje můj týden ve fotografiích. A pak tedy ty bezva knížky, co jsem četla.





Kostel sv. Jakuba v Kunraticích, krásně opravený malý kostelík
Perníkové srdce jsem si z pouti neodnesla (nesnáším tu cukrovou polevu), ale mám karamelovou medovinu (tu naopak snáším dobře)


Obě knihy mám na seznamu Chci si přečíst, proto dostaly možnost obohatit mou knihovnu
Leatitia Colombani: Cop
Anotace z cbdb: Tři ženy žijící ve třech různých světadílech, tři osudy: Indka, která patří k nejnižší společenské vrstvě – Italka, jež zdědí rodinnou firmu – Kanaďanka, která má skvělou kariéru v právnické firmě. Všechny tři spojuje touha po důstojném životě. Nikdy se spolu nesetkají, nevědí o sobě; a přesto se mezi nimi vytvoří intimní pouto – symbolické pouto vzpoury proti nepřízni osudu.
Tohle bylo moc hezké ženské setkání. Všechny tři ženy postavené před osudové rozhodnutí mi byly blízké. Útlá knížka je plná emocí a napětí. Vyprávění jednotlivých žen se střídá po kapitolách a já jsem se na konci kapitoly o Smile nemohla dočkat jejího pokračování. A pak vyprávěla Giulia a já na nějaké Smilino pokračování zapomněla a ponořila se do sicilského příběhu. A tak pořád dokola. Hodně mě znechutily indické praktiky a život tamních chudých žen. Tohle by se prostě dít nemělo. Každý z příběhů by klidně mohl mít samostatnou tří set stránkovou knihu, ale takto zkrácené a propletené mají úplně jiné kouzlo. Líbil se mi motiv copu, propletení osudů tří žen, které se nikdy nepotkají...

Amie Kaufman, Jay Kristoff: Obsidio (Akta Illuminae 3)
Anotace z cbdb: Kady, Ezra, Hanna a Nik se jen těsně zachránili po útoku na stanici Heimdall a nyní
se ocitli nacpaní se 2 000 uprchlíky na kontejnerové lodi Mao. Když je skoková stanice zničena a jejich zdroje se tenčí, jedinou možností je vrátit se na Kerenzu – ale kdo ví, co naleznou sedm měsíců po invazi?
Mezitím se Kadyina sestřenice Asha, který přežila počáteční útok BeiTechu, připojila k hnutí odporu na Kerenze. Když se Rhys – její bývalá – objeví na Kerenze, ocitnou se na opačných stranách konfliktu. 
Tahle trilogie má naprosto fantastickou grafickou úpravu. A SPIRA. Bohužel má na můj vkus moc mladých párů, které mají potřebu si neustále vyznávat lásku. Ale je tu SPIRO. A nelogičnosti typu začerněných vulgarit (proč? Soudce určitě sem tam nějaké to "doprdele" řekne a neomdlí). Ale je tu SPIRO. A do spisů, které mají přijít k soudu, by snad ani teenager nepsal o vyrýsovaných svalech a líbání. Ale je tu SPIRO. Příběh je napínavý, skvěle vystavěný a všechny tři knihy na sebe výborně navazují. A je tu SPIRO. Většina postav je taky hodně dobře popsána, zapamatovatelná a je tu SPIRO. Nebýt té grafiky (a SPIRA), tak moje hodnocení tak vysoké není. A zmínila jsem se o tom, že miluju SPIRA?

Terry Pratchett, Stephen Briggs: Turistický průvodce po Lancre
Anotace z cbdb: Není jen pouhým dechberoucím uměleckým zobrazením Lancre, ale také zajímavou informační brožurkou o dalším zeměplošském... eh... pitoreskním království. Žijí zde Bábi Zlopočasná, Stařenka Oggová a Magráta Česneková. Lancre tedy těžko může být obyčejné místo, že?
Mapa může být jen dvourozměrná, ale když se pozorně podíváte, uvidíte, že se s tím snaží bojovat.
 
I obyčejná mapa hor je v podání zeměplošských hrdinů vtipné dílko. Kromě zemitého zeměpisu Stařenky Oggové a pár slov autorů je tu i krátký deníkový záznam turisty, který neuznává ploty (kleště a trpasličí chleba má vždy u sebe). Pokud jste fanoušky čarodějek, tak mapa Lancre (konečně mi někdo napsal fonetický přepis) je milé zavzpomínání na Magrátu (toho času královnu), Stařenku Oggovou (snad poprvé uvedla přesný počet dětí) a Bábi Zlopočasnou (která tu ale bohužel nemá příliš prostoru). A taky na Tanečníky a Dlouhého muže (mrk, mrk). Prostě Zeměplocha.

Anotace z cbdb: V Karlových Varech dojde k obludné vraždě: žena roztrhá muže svými zuby a pak
spáchá sebevraždu. Nebylo prokázáno, že by se ti dva znali. Po nějaké době se stane událost podobná: na golfovém hřišti zabije muž ženu její vlastní odpalovací holí, uhryže a pozře její prsa a poté vběhne pod auto. Nikdy předtím se neviděli. Do Varů, svého rodného města, se po dlouhé době vrací Julián Uřídil. Ne na stálo a ne jako lázeňský host, ale na anonymní pozvání jako autor knih, v kterých se odehrávají podobné zločiny. Minulost, na niž chtěl zapomenout, když kdysi odešel do Prahy, se mu však ve Varech spolu s dalšími kousavými vraždami vrací jako bumerang. Souvislost mezi množícími se případy nenachází, zato se nepochopitelně ocitá v jejich bezprostřední blízkosti. Tak, jak byl pozván on, teď musí pozvat do Varů na pomoc člověka, kterého už nikdy nechtěl vidět.
Hned na začátku románu si Urban vyřizuje účty s kritiky, což mě pobavilo. Pak následují absurdní a brutální vraždy. Kupodivu i to mě bavilo. Karlovy Vary se stávají jedním z hrdinů románu a Urban je popisuje tak lákavě, že mě toto město, které není městem, ale jen lázněmi, zaujalo. Chci ochutnat místní prameny (a trochu u toho trnout), chci strčit ruku do chřtánu odpadkového koše/bůžka, podívat se z rozhledny Diana (a dávat si u toho bacha na děti), vyfotit si sochu kočky, a to všechno díky románu o kanibalských vraždách. Urban se vrací po sérii ne tak dobrých knížek ve skvělé formě.  

A to je z uplynulého týdne vše. Mít puchýře se občas vyplatí. Léčení zahrnuje klid na lůžku a to přímo volá po čtení. A Obsidio se snad jinde než v posteli číst nedá, jinak by mi upadla zápěstí. Musím říct, že mě (nejen) po čtenářské stránce minulý týden potěšil. Tak ať máte také potěšující týden!

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz