Hous.enčiny nákupy knih #2

7:00

Uběhl týden a já jsem si vyzvedla další hromádku knih Kosmasu. A jaké kousky to jsou tentokrát?
 
 





Nakonec jsem si vybrala další tři knížky. Dvě jsou z letních slev a jedna je z bazaru. A tady jsou všechny na jedné hromadě:
 
Zase je to taková všehochuť, protože se nerada zaměřuju na jeden žánr nebo styl. Tak to vezmeme pěkně odshora
 

Bernhard Schlink: Letní lži

Anotace z cbdb: Bernhard Schlink, autor celosvětového bestselleru Předčítač, se v novém souboru povídek zamýšlí nad tématem lži; ta hraje často hlavní úlohu ve vztazích mileneckých, manželských, mezi rodiči a dětmi i ve vztahu k sobě samému.
 Sedm povídek o lidech různého věku čtenáře zavádí do období léta, kdy eskalují větší či menší nepravosti a podvody, které se kupí a přerůstají v katastrofy. Autor v propracovaných dialozích a retrospektivních pohledech otevírá dveře do soukromí několika protagonistů; líčí vztah dvou vzdělanců, dramatika a vysokoškolské učitelky, zatížený žárlivostí a vlastněním, život rodiny, kterou muž úmyslně odstřihne od civilizace a veškerého kontaktu s okolím, popisuje putování staré ženy za její první láskou nebo reakci příbuzných na rozhodnutí starého nemocného člověka dobrovolně odejít ze života. Schlink ve stylisticky čistém a psychologicky propracovaném vyprávění nechává vyplout na povrch celoživotní skrývané problémy hlavních hrdinů a dokáže brilantně zachytit jejich nejniternější emoce, které je sžírají stejně jako jejich pečlivě utajované lži.
 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Předčítač. Neznám teda knižní předlohu, ale film s Kate Winslet se mi moc líbil. Navíc povídky nejsou můj oblíbený žánr (než se něco začne dít, povídka končí) a díky názvu bych si tuhle knížku chtěla přečíst s příchodem léta. Šlo tedy spíš o střelbu naslepo, kde mě zlákalo jméno autora.
 
 
 




 

H. G. Haasis: Smrt v Praze - Atentát na Reinharda Heydricha

Anotace z cbdb: H. G. Haasis vzbudil rozruch se svou biografií Hitlerova atetntátníka Georga Elsera. Nyní vypráví příběh násilné smrti Reinharda Heydricha, architekta "konečného řešení".
 Dne 27. května 1942 byl Heydrich zasažen v Praze na otevřené ulici ručním granátem - o osm dnů pozdějí podlehl svým zraněním. Mnohé podrobnosti z pozadí této vraždy tyrana jsou dodnes málo známé. Haasis vytváří psychogram "blonďatého kata" Heydricha a sleduje stopy atentátníků: malé skupiny odbojářů vyslaných z Anglie, kteří za svůj čin zaplatili životem.
 Kdo byli ti atentátníci, kým byli pověřeni, jak jejich akce v podrobnostech probíhala, jaké měla následky? To vše je tématem této napínavé knihy, ve které strhujícím způsobem ožívá významná kapitola evropských dějin.
 

Proč jsem si knihu koupila:

Je to sedm let, kdy jsem touhle dobou zhltla Dva proti Říši a následně pročetla celou řadu knih o atentátu, o Heydrichovi, o Operaci Silver A... Fakt jsem to tehdy strašně milovala a zjistila si o tom spoustu dalších informací. O rok později jsem se podívala do krypty v Resslově ulici a od té doby už o atentátu nečtu tak soustavně, ale hromadím doma knihy s touhle tématikou, že se na to zase jednou vrhnu. Proto jsem sáhla i po téhle knize.
Druhým důvodem byl fakt, že knihu o atentátu napsal Němec, nikoli Čech, a mě strašně zajímá ten pohled zvenku: jak to vidí někdo, kdo necítí národní hrdost za kluky-hrdiny z odboje.
 
 
 




 

Donatien Alphonse Francois de Sade, Raúlo Cácere: Justina a Julietta

Anotace z cbdb: Justina a Julietta je dílo španělského komiksového kreslíře Raúla Cácerese, které ve španělském originále vyšlo v červnu roku 2010 v nakladatelství Viaje a Bizancio. Tento 142 stránkový komiks vznikl jako adaptace nejkontroverznějších děl Markýze de Sade „Justina čili prokletí cnosti“ a „Julietta čili slasti neřesti“. V komiksu se střídají epizody ze života obou sester Justiny i Julietty, v obou případech je vypravěčem Julietta. Prvních pět kapitol vyšlo v časopisu Wet Fetish, pokračování ve Wetcomix (časopisech vycházejících v nakladatelství Megamultimedia). Série vycházela až do 16. kapitoly než byla „cenzurována“. Raúlo Cáceres nám díky své "Justině a Juliettě" ukazuje Sadeho ve světle dnešní doby, tělesnějšího a cyničtějšího, zrůdnějšího a opravdovějšího. Představuje nám autora ve své podstatě, bez výsad, bez přesvědčení, Markýze de Sade pouze pro dospělé… Raúlo Cáceres nás prostřednictvím Markýze de Sade zve na cestu poznání, utváří nám před očima obrácený svět, kde černé je bílé, co bylo nahoře, spatřujeme dole a spravedlnost je nespravedlností… všechno je nám podáno v té nejsyrovější, nejskandálnější podobě. Bezesporu se nabízí otázka proč? Protože, jak říká Markýz de Sade: „Jen pokud důkladně poznáme dobro i zlo a máme tu možnost je porovnat, jsme opravdu schopni je od sebe bezpečně rozlišit. Jak ve smečce vlků rozpoznáme toho nejkrutějšího? A který svatý konal největší dobro“? Seznámíme se s Justinou, dívkou, která si prožije všechny možné druhy ponížení. Po všech útrapách její důstojnost zůstává nedotčená, můžeme na ni být hrdí, anebo již nedokážeme uvěřit cnosti?
 

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Inu proto, že se hodí do mé komiksové sbírky, to je prosté, milý Watsone. Kniha vyšla ve velké řadě Argomiksu, kterou sbírám, takže bylo logické si ji pořídit.
Kresba je precizní a velmi detailní. Kniha je plná celostránkových černobílých ilustrací a vymyká se tradičně pojímaným komiksovým okýnkům. Na první pohled jsem kresbou okouzlena.
Stejně jako minulý týden jsem si nechala obrázkovou knihu nakonec a ukážu vám z ní víc fotek. Tentokrát ale opravdu jen pár, protože byl trochu problém najít obrázky, které by nikoho nepohoršovaly.Mimochodem při rychlém listování mě zarazilo, jak moc je tu erotika detailní a řekněme otevřená.
 
 
 
 
Mimochodem komiks mám z bazarového oddělení a nafotila jsem tedy i defekt, díky němuž byla kniha zlevněná o 40 %:
 
 
 
 
A ještě zbývá jedna fotografie, kde vám ukážu, kolik která kniha stála. Takže tady je má faktura z eshopu Kosmas.cz
Pokud to není z fotky patrné, tak:

 Letní lži                       22,-
Smrt v Praze                 24,-
Justina a Julietta         239,-
 
A to je pro tenhle týden vše, jinak jsem nic nenakupovala. Ale dlouho nedodaly novinky Levné knihy, takže počítám, že během dvou týdnů nějaké nové tituly dají do prodejen, takže... Abych si udělala v knihovně místo, muhehe.
 


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz