Hous.enčiny nákupy knih #1

8:00

Vítám vás u své nové rubriky, ve kterém vám budu dávat tipy na knížky. A nebudou to knihy ledasjaké! Budou to knihy, které jsem si sama pořídila do své knihovny.
 
 
 


Ano, asi mám malinko problém, protože zatímco před pár lety jsem si koupila maximálně knihu za měsíc, dnes mi přibývají rychlostí teleportu: jako bych měla v knihovně jakýsi vstup, kterým do ní knihy vstupují. A já ho samozřejmě nemám šanci ovládnout. Nebo sebe nemám šanci ovládnout. Ať už je to jakkoli, knihy mi přibývají geometrickou řadou.
Ovšem pozor: tenhle týden jsem tři svoje knížky přihodila do čbdb bazaru! Jsem na sebe hrdá. A tak trochu doufám, že je nikdo nekoupí, protože se jich vlastně podvědomě vzdát nechci. Teda chci, protože se mi nelíbily. Jenže už u mě jednou přistály a já mám pocit, že se tak nějak staly mojí součástí. No vlastně doufám, že o ně někdo projeví zájem, protože jedině tak si budu moct pořídit nějaké další kousky, muhehe.
 
V každém případě bych ráda v téhle rubrice čas od času ukázala své nové kousky. Dnes to budou tři knihy. Každá úplně jiného žánru, autora a o naprosto různých tématech. I když... No mrkněte sami.
 
Je tu zástupce české prózy, americké prózy a největší překvapení je ta knížka dole, která vykukuje úplně nejmíň. Tu si nechám ale až na konec.

 

Gavriel Savit: Anna a Vlaštovčí muž

Anotace z cbdb: Píše se rok 1939. Sedmiletá Anna, dcera profesora krakovské univerzity, se poté, co otce zatkne gestapo, náhle ocitá na světě sama. Pak se ale setká s tajemným mužem, který rozumí vlaštovčí řeči a dokáže si poradit s nepřátelskými vojáky i s celou řadou dalších problémů. Tak začíná velké dobrodružství, ve kterém mezi Annou a jejím záhadným ochráncem vznikne těsné pouto, zatímco společně putují válkou rozvrácenou zemí a vzájemně si dodávají sílu. Nebezpečí však číhá na každém kroku - a jak se má Anna přesvědčit, i tam, kde ho člověk nejméně čeká.

 Důvod, proč jsem si knihu koupila

Protože mám ráda knihy, ve kterých je ústřední hrdina dítě. Přijdou mi autentické, upřímné a často přes ohromnou depresi, v níž se děj knihy může odehrávat, nadějné. Asi pro tu naději takové knihy vyhledávám. Dalším důvodem bylo, že kniha vyšla v Pasece, kterou mám ráda a jež je pro mě jakýmsi ukazatelem kvalitní literatury.
 
 

 

Jiří Hájíček: Dešťová hůl

Anotace z cbdb: 3. kniha v sérii Venkovská trilogie morálního neklidu.
Po úspěšných románech Selský baroko a Rybí krev završuje Jiří Hájíček svou volnou „venkovskou trilogii morálního neklidu“
Předešlé literární sondy obrácené do minulosti české vesnice následuje nyní román ze současnosti. Opět silný příběh, v němž kromě lidí tentokrát hrají důležitou roli pozemky — zděděná pole a spory kolem jejich vlastnictví. Venkovská krajina jihočeských blat je vůbec v textu silně přítomna a kromě jedinečné atmosféry dodává příběhu i historický kontext a také nepřímo vstupuje do osudů hlavních postav.
Zbyněk, profesí správce pozemků, se po mnoha letech setkává se svou dávnou láskou, aby jí pomohl se zdánlivě jednoduchým majetkoprávním problémem. Vrací se na venkov, na místa svého dětství a dospívání, a zamotává se do nejasných okolností pozemkového sporu, ale také do osobní a manželské krize. Potýká se s nespavostí, bloudí krajinou a katastrálními mapami a nad ním se jako přízrak vznáší bláznivý venkovský aviatik z osmnáctého století. Ve zlomovém okamžiku jde Zbyněk s tváří pomalovanou válečnými barvami do boje. Za to, co považuje za správné, za sny dětství a „aby se jednoho rána neprobudil jako někdo jiný“.

Důvod, proč jsem si knihu koupila

Protože je to třetí díl série, od níž mám doma už dva díly. Navíc mám Hájíčkovy romány (a poezii!!!) moc ráda. Přijde mi, že netlačí na pilu a přijde mi, že jeho romány mají smysl. Ať už jde o Selský baroko, Rybí krev nebo jeho kratší texty - ze všech jsem byla nadšená. Dokonce jsem se jednoho času malinko přehájíčkovala. Letos jsem začala zlehka s jeho haiku poezii a teď bych ráda dočetla tu Dešťovou hůl.

 

Alessandro Sanna: Řeka

Anotace z cbdb: Čtvero ročních období a čtyři příběhy odehrávající se na břehu jedné řeky, které v jejich pomíjivosti a kráse zachytil italský malíř Alessandro Sanna. Navzdory občasné krutosti je život většinou radostný a zářivý, především se však stále proměňuje jako voda, která plyne. Úchvatná kniha beze slov pro malé i velké čtenáře. Téměř 400 akvarelových obrázků je řazeno formou komiksových panelů.

Důvod, proč jsem si knihu koupila

Protože mám ráda komiksy a ráda objevuje nové ilustrované knihy. Komiks je pro mě totiž jakýmsi mostem mezi knihou a filmem a já na tomhle mostku moc ráda okouním a zjišťuju, co všechno je možné nakreslit, namalovat a pojmout v komiksové formě.
Tentokrát je to tedy příběh jedné řeky, kterou namaloval italský malíř. Už jen tahle část anotace mě okouzlila, protože na řeky moc ráda koukám. Obecně na vodu.
Dalším důvodem bylo, že knihu měla na svém Wishlistu Rinae z čbdb (zdravím a díky za tip!), která ze zvláštních důvodů vidí některé knihy stejně jako já (myslím tím, že se shodneme v jejich hodnocení).
Kdybych měla možnost Řeku prolistovat, nemusela bych uvádět další důvody, protože je to naprosto krásná kniha. Tak jsem vyfotila aspoň pár náhodných obrázků:


 
Krása. Celá kniha je na každé stránce rozdělena do čtyř stejně velkých oken, kde se odehrává příběh řeky. Chystám se na ni podívat hned o víkendu, takže vám brzy zkusím napsat nějakou kratší recenzi, abyste se o knize dozvěděli víc.
No a pokud jsem na začátku psala o odlišnostech jednotlivých knih, tak jedna věc knihy spojuje: všechny jsem si koupila v letních slevách na eshopu Kosmas. Pokud by vás zajímalo, kolik knihy stály, nafotila jsem vám i účtenku:
Pokud vám nejde zvětšit fotka, tady jsem to rozepsala:
Anna a Vlaštovčí muž         42,-
Dešťová hůl                      107,-
Řeka                                 89,-

A to je prozatím z mých nákupů vše. Další várka zase příště.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz