Dočteno podle hous.enky (7. týden 2019)

11:00

Některé týdny jsou čistě monotónní a naruší je jen schůzka s přáteli. Inu přesně takových bylo mých uplynulých sedm dnů.


Moje schůzka proběhla ve středu večer, kdy jsme s kamarádkou  z první třídy byly na večeři. Poslední tři roky jsme se občas vídaly ve vlaku, protože jezdíme z práce stejným směrem, ale strašně dlouho nám trvalo dohodnout si termín, aby nám oběma vyhovoval. Nakonec jsme se dohodly a po pětadvaceti letech jsme spolu opět strávily zhruba dvě vyučovací hodiny. Řeknu vám, že jsem měla strach, že si nebudeme mít po deseti minutách co říct, ale měla jsem dojem, jako bychom se vídaly celou tu dobu. Nic se nezměnilo. Jen její rodiče už nemají v městečku tu rodinnou cukrárnu, kam jsem chodila jako šestiletá utrácet vydřené kapesné za dortíky, zmrzliny a za samolepky do Barbie alba. "Mama, Lutra prišla!" - ta reklama mi v hlavě zní dodnes.
Středa byla tedy rozhodně nejlepším dnem, protože jinak byl tenhle týden byl vlastně úplně obyčejný. Což je za mě v pohodě, protože nemám ráda akcí nabité týdny, ze kterých se pak musím další týden vzpamatovávat.
Neměla jsem ani moc chuť číst, takže základ statistiky jsem dočetla o víkendu a poslední knížku jsem zvládla včera. Navíc cítím, že na mě něco leze, takže bych ze všeho nejraději zalezla do peřin a spala. Ještě že už je víkend.

Dočteno

Patrícia Kiráľová: Láska po arabsky

Anotace z cbdb: Stalo sa vám alebo niekomu z vášho okolia, že ste snívali o niečom, ale váš sen sa zmenil v nočnú moru? Skupina šiestich kamarátok sa vybrala do mesta ich snov. Lenže nečakali, že dve z nich zmiznú a stanú sa terčom samotného vládcu nádhernej a slnkom zaliatej krajiny. Daniela sa márne pokúsi o útek a jej kamarátka spriada plány na záchranu. Pomôžu jej aj tí, od ktorých to vôbec nečakala. Zároveň stojí pred ňou rozhodnutie medzi tým, čo je správne, a tým, čo je proti zdravému rozumu. Začítajte sa do strhujúceho príbehu plného korenistého orientu, napätia a lásky...
S touhle knížkou jsme se dost minuly. Čekala jsem romantičtější verzi Bez dcerky neodejdu, ale dostala jsem úplně pitomou slepici, která se zamiluje do svého únosce. Je to spoiler? Ale čekali jste od téhle knihy něco jiného?
Daniela je Slovenka, která žije v Británii a má chuť zažít na dovolené pořádné dobrodružství. Dohodne se s několika kamarádkami, že na letošní dovolenou poletí do Dubaje. Ještě na letišti v Londýně se Daniela seznámí s okatým Yazidem, do kterého se okamžitě zamiluje. Hned po příletu do Dubaje ale Danielu a její kamarádku Paulu unesou. Podaří se Daniele utéct? A jaké následky pro ni pobyt v Dubaji bude mít?
Fakt to bylo zlý. Hodně zlý. Jakmile je hloupá hlavní postava, je to průser a nevylepší to už ani čtivý styl autorky. Patrícia Kiráľová svou Danielu strašně podcenila. Nevěříte jí její strach a obavy, z její fascinací hnědozlatýma očima jste znechucení. Aspoň já byla. Ještě že knížka měla jen sto padesát stran. Víc bych totiž nezvládla.

 

Raina Telgemeier: Drama

Anotace z cbdb: Callie miluje divadlo. A když se na její škole začne připravovat divadelní představení, neváhá ani minutu a přihlásí se. Sice nebude hrát hlavní roli, ale je pevně odhodlaná vytvořit ty nejlepší kulisy, jaké kdy stále na prknech, která znamenají svět. Ale jak se zdá, co se může pokazit, to se pokazí – vstupenky na představení se neprodávají, kulisy jsou mírně řečeno všelijaké a herci se mezi sebou navzájem nesnesou. A k tomu se v okolí Callie vyskytuje až podezřele mnoho kluků, kteří jí řádně zamotají hlavu. Jak dopadne očekávané divadelní představení? Bude to skutečně DRAMA?
Raininy komiksy mám ráda a Drama není výjimkou. Jsou hezky nakreslené, nejsou vulgární a sprosté a i když jsou cílené na dětského čtenáře, nejsou infantilní.
Callie je členkou divadelní skupiny, ale oproti jiným holkám nechce hrát princeznu - jejím snem je podílet se na kulisách a scénografii. Sen se jí splní, ale situaci jí samozřejmě komplikují kluci: ty, do kterých se zamilovává, i ti, kteří se zamilují do ní. Skvělým tématem je tu i coming out jedné z postav, který Raina skvěle pojala po svém.
Pokud jste se s Raininými komiksy zatím neměli tu čest, rozhodně vám je doporučuji.

 

Miroslav Šašek: To je San Francisco

Anotace z cbdb: Proplujte Zlatou bránou a najdete město kopců, lanovek a vyhlídek, město dlouhých mostů a strání pokrytých zlatem. San Francisco. Město, které má jen jednu chybu: zatraceně těžko se z něj odjíždí – jak na vlastní kůži vyzkoušel Miroslav Šašek. Další z obrazových průvodců Miroslava Šaška zavádí čtenáře přes oceán a po New Yorku je to druhé americké město, do kterého se můžete s autorem vydat. Místní ocenili knihu nejen velkým zájmem, ale také slavnostním klíčem od San Franciska, věnovaným Miroslavu Šaškovi.
Nádherná kreslená kniha o San Franciscu. Nikdy mě tohle město nijak nebralo, ale po přečtení knihy se do Frisca rozhodně musím podívat.
Šaškovy kresby jsou barevné, jednoduché, bez výrazné linky, ale s obrovským množstvím nápadů. Miluju tenhle styl šedesátých let v dětských knihách. Připomíná mi to knížku Zatoulané písmenko, kterou jsem v dětství milovala.
Navíc na cbdb je teď nový odznak za přečtené knihy, který nese jméno Ládíka Zibury, takže se teď musím malinko víc zaměřit na cestovatelské knihy.

Právě čtu

V současnosti čtu Hrad fantomů ze série Cesta šamana a strašně mě to baví. Miluju žánr litrpg a pořád pokukuju, jestli v tomhle žánru u nás nevyjde nějaký další pěkný kousek. Bohužel už mám ale většinu přečtenou. Achjo. Tak si snažím Hrad fantomů užít a než vyjde další díl z téhle série, asi si dám re-reading předchozích dílů.
To je pro dnešek všechno. Víc se dozvíte zase za týden. Přeji hezký víkend a přečtěte si něco hezkého.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz