togaf a její knihy

17:07



Pondělí je tu a já hrdě hlásím, že jsem četla. A cestovala a kochala se krásami podzimu. Babí léto mám moc ráda, barevné listí je tak fotogenické, svetry schovají případné nevzhledné záhyby těla a pivo taky chutná tak nějak líp.





Agatha Christie: Mrtvá v knihovně
Mám ráda televizní adaptace detektivek Agathy Christie, takže jsem „věděla“, kdo je vrahem mrtvé dívky nalezené v knihovně. Ty uvozovky jsou na místě. Během čtení jsem byla zmatenější a zmatenější. A důvod mého zmatku se dozvíte v našem středečním článku, protože Mrtvou v knihovně jsem četla na naši čtenářskou výzvu. Když odhlédnu od svého zmatku, je detektivka se slečnou Marplovou výborná. Mám ráda atmosféru poválečné Anglie, lehký snobismus, který ještě ve společnosti přetrvává, a všudypřítomný čaj. Slečna Marplová je stará panna (dnes bychom řekli, že je single), která umí používat mozek lépe, než kdejaký konstábl Scotland Yardu.

Neil Gaiman: Spáčka a vřeteno
I tuto knihu jsem četla na naši čtenářskou výzvu a opět jsem byla velmi spokojená. Nedávno jsme tu publikovaly článek o (ne)podařených aktualizacích známých děl. Spáčka a vřeteno patří mezi povedené aktualizace. Novela modernizuje pohádky o Šípkové Růžence a o Sněhurce. Je lehce feministická, mírně překvapivá a má výborné ilustrace. Více opět ve středu.






AUDIOKNIHA
David Mitchell: Atlas mraků
Protože jsem cestovala, měla jsem čas na čtení. A protože jsem cestovala po D1, měla jsem času tolik, že jsem doposlouchala Atlas mraků. Už před lety, kdy jsem knihu četla v klasické papírové podobě, jsem si myslela, že je to skvost. A teď při poslouchání jsem si to potvrdila. Je to vážně výborná záležitost. Propojování postav je geniální, lehké a nenásilné. Žádné new age reinkarnace, ale jen naznačení, že takhle nějak by to mohlo být. Stejně tak atributy přelívající se z příběhu do příběhu – propojují příběhy a zároveň se pokaždé inovují. Zdá se vám to zmatené? To asi proto, že na rozdíl od Mitchella nejsem spisovatelský genius.



Tak to je pro dnešek vše, za týden se můžete těšit na další várku knih, které (snad) přečtu…snad přečtu alespoň jednu…

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz