togaf a její knihy (44. týden)

14:29

Uplynulý týden byl bohatý na události. Byl tu (ne)strašidelný Halloween s hous.enkou, víkendové cvičení tai-či a hlavně Podzimní sklizeň Festivalu otrlého diváka. Letos jsem šla rovnou na dva filmy. Pitomý horor s Jamie Lee Curtisovou a absurdní muzikálové sci-fi. Ale nebyl by to ansábl kina Aero, kdy z podprůměrných filmů nevytvořily nezapomenutelnou klasiku. Maturiťák s Jamie Lee pojali jako jeden z dílů české detektivní série Hříchy pro pátera Knoxe. S písní Zlaty Adamovské, Kleinovou předmluvou, desaterem pátera a hádáním vraha. Vraha jsem uhádla, bohužel jsem nevyhrála ani jednu ze tří cen. A co mě mrzí ještě víc, nevyhrála jsem ani cenu útěchy - tu totiž jako jedinou předávala Samatha Bifidus a výherkyně dostala i polibek na tvář. Tohle kdybych zažila, mohla bych hous.enku mučit do konce našich dní. Následný muzikál Jablk byl naprosto šílený, ale dabing byl tak božský a zpěv Samathy tak originální, že jsem si "jablečný song" zpívala ještě v tramvaji cestou domů. Jak vidíte, měla jsem nabitý program. Když k tomu přidáte migrénu, není divu, že jsem opět zkončila u dvou komiksových knih. Ale obě stály za to! 
Fran Krause: Hlubina temných strachů
Anotace z cbdb: Ďábelsky zábavná sbírka 101 komiksů, které zkoumají naše nejpříšernější, nejkomičtější i nejbizarnější strachy – a nebezpečí číhající za každým rohem! Fran Krause začal původně kreslit svoje fóbie, aby se s nimi vyrovnal. Po publikování na Facebooku se ale dostavil nejen nečekaný úspěch, ale také další náměty – fanoušci posílali kreslíři svoje vlastní děsy. Tak se zrodil fenomén jménem Hlubina temných strachů. Komiks Frana Krause vychází česky v těsném závěsu za originálem a v současné chvíli je již pátým týdnem v žebříčku New York Time Bestseller. Celobarevné komiksové stripy potěší všechny čtenáře, protože dokazují, že ti ostatní kolem nás jsou ještě divnější než my sami.
Kdo by to byl řekl, že kreslené obrázky v takovém naivním až jednoduchém stylu můžou vyvolat nepříjemné mrazení, místy hraničící se strachem? Ilustrace jsou výborné! Strachy jsou až podezřele známé. A ty které jsem neznala... no děkuju pěkně za další neurózy. Díky této knížce se přestanete stydět za své iracionální strachy, nikdo přece vědomě neusíná s rukou čouhající z postele! A všichni tak nějak tušíme, že pod postelí "něco" je... Tato kniha mě hezky naladila na Halloween a já jí za to děkuji! I když mám teda o pár strachů víc. 


Ukázky z Komiksové Kytice

Karel Jaromír Erben, kol. autorů: Komiksová Kytice
Anotace z cbdb: V rukou dvanácti českých ilustrátorů vzniklo unikátní komiksové zpracování Erbenova nejslavnějšího díla - Kytice. Pod Komiksovou Kyticí, která vychází v edici Český Grimm, jsou podepsáni přední čeští ilustrátoři: legenda pražského graffiti, Delarock, oceňovaná knižní ilustrátorka Kateřina Bažantová či Vladimír Strejček ze studia DRAWetc. a mnoho dalších.
Anotace ani zdaleka nevystihuje, jak výborný počin Komiksová kytice je. Kromě komiksů podle balad z Erbenovy Kytice, které tak nějak všichni díky názvu knihy očekáváme, je tu ještě vysvětlená symbolika, kterou využil Erben a zároveň je na moderních hororech ukázáno, jak se stejnou symbolikou pracují současní tvůrci. Výborně promyšlené je i řazení samotných balad. Dvě písně - Kytice a Věštkyně - uvádějí resp. uzavírají celé dílo. Vizuálně jsou zpracovány jako ilustrace. Naopak balady jsou zpracovány jako komiks a každou z nich nakreslil jiný umělec. První polovinu knihy tvoří balady starší, druhá polovina je vytvořena z balad novějších. Obě skupiny jsou uspořádány do tematických dvojic, které propojuje stejný motiv. A pak je tu výborný úvod. Prostě pokud máte rádi Kytici, pak z budete z její komiksové verze nadšení - jako já.

Tak zase za týden, tentokrát se pokusím přečíst nějaký román.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz