togaf a její knihy (32. týden)

13:52

Protože se počasí neumoudřilo, ani moje čtecí skóre se nezlepšilo. Opravdu jsem zvědavá, na co se budu vymlouvat na podzim. Ale místo čtení jsem koukala na noční oblohu a snažila se zahlédnout padající Perseidy. Pár jsem jich opravdu viděla, ale popravdě se mi líbilo i samotné čučení na nebe, mimo pražský světelný smog, zabalená v teplé dece (tropické noci už naštěstí pominuly). I to mělo svoje kouzlo. A taky jsem byla na Shakespearovských slavnostech, konkrétně na Snu noci svatojánské. Poprvé jsem se vydala do Lichtenštejnského paláce místo na nádvoří pražského hradu a byla jsem velmi mile překvapena. Kromě toho, že jsem nemusela podstoupit podle mě absurdní bezpečnostní prohlídku kabelky, bylo nádvoří paláce na Malostranském náměstí stejně krásné jako to hradní. Takže příště už budu bez předsudků kupovat vstupenky i sem. 
Samotnou hru režírovalo umělecké duo SKUTR. Jejich režijní práci znám z Divadla v Dlouhé a nejsem zrovna jejich velký fanoušek, takže kromě předsudků k místu konání hry jsem měla předsudky i k režii. Nakonec i režie mile překvapila. Loňský Hamlet se mi ale líbil o něco více. Nicméně musím vyzdvihnout Hanu Vagnerovou, její pojetí krásné Hermie je kouzelně infantilní a její "cák, cák" se mi vkradlo do aktivní slovní zásoby (doufám, že zase brzo zmizí).

A protože jsem opět přečetla jen jednu knihu, tak vám dám ještě pár tipů na seriály. Ale zase se budu držet knižního tématu. Seriály podle knih, které stojí za to zhlédnout. 

Liane Moriarty: Sedmilhářky 
Anotace z cbdb (upravena): Každá ze tří kamarádek z malého amerického městečka je úplně jiná, a přesto jsou nejlepší kamarádky. Jsou však k sobě skutečně upřímné? Vždyť i drobné lži a polopravdy můžou časem vyústit v obrovskou tragédii.
Román světově úspěšné autorky bestselleru Manželovo tajemství je příběhem tří matek, jimž se jejich na pohled všední životy krůček za krůčkem nebezpečně vymykají z rukou. HBO natáčí podle této knižní předlohy minisérii s Nicole Kidmanovou a Reese Witherspoonovou v hlavních rolích.
Kniha ani seriál není zrovna žhavou novinkou, ale mě ani jedno dlouho nelákalo. Od Liane Moriarty jsem četla Manželovo tajemství a kniha mě moc neoslovila. Na další její romány jsem se nechystala, tak proč sledovat minisérii podle její knihy? Obzvlášť, když byly Sedmilhářky srovnávány se Zoufalými manželkami, jejichž fanynka nejsem. Nakonec mě přesvědčily dvě skutečnosti. Herecké obsazení a fakt, že příběh natočila stanice HBO, která je zárukou kvality. A byla jsem spokojená, nízká očekávání byla vysoce překonaná. Reese Witherspoonová byla výborná a hlavně Alexander Skarsgard byl neskutečně přesvědčivý (a božsky úžasný).

J. K. Rowlingové: Prázdné místo
Anotace z cbdb: Po nenadálé smrti čtyřicátníka Barryho Fairbrothera zůstane Pagford v šoku. Je to zdánlivě idylické anglické městečko s dlážděným náměstím a starobylým opatstvím, ale za hezkou fasádou zuří tichá válka. Bohatí válčí s chudými, teenageři s rodiči, manželky s manželi, učitelé se žáky. Pagford rozhodně není tím, čím se zprvu zdá. Prázdné místo, které po Barrym zůstane v městské radě, se brzy stane katalyzátorem největší války, jakou město zažilo. Kdo bude triumfovat ve volbách provázených vášněmi, pokrytectvím a nečekanými odhaleními?
Ani do této knihy se mi nechtělo, první román Rowlingové po Harry Potterovi byl přijat rozporuplně. Detektivní seriály z anglického maloměsta mám ale ráda, tak jsem si nakonec k tomuto příběhu cestu našla. Nebylo to špatné, ale přijde mi, že se Rowlingová potažmo režisér až příliš snažil šokovat SPOILER špatným koncem. Co jsem tak četla reakce na knihu, končí postavy v ní ještě hůř než v seriálu. Je to škoda, protože Rowlingová umí popsat charakter lidí a dokáže, že si vytvoříte vztah i k těm postavám, které nejsou prvoplánově kladné. 

Gillian Flynn: Ostré předměty

Anotace z cbdb: Stěží si představit hrůznější zločin než uškrcení malé holčičky. Zapomenuté missourijské maloměsto Wind Gap se ještě nevzpamatovalo z jedné brutální vraždy, a už je tu další, stejně strašná a nepochopitelná. Proč nevinné dívky? A proč jim vrah vytrhal skoro všechny zuby?
Pro mladou chicagskou reportérku Camille Preakerovou, která ve Wind Gap vyrůstala, je takový případ vítaným sólokaprem. Jenže to, co se zprvu zdálo jako kariérní příležitost, získá nakonec mnohem osudovější a tragičtější podobu. Ukáže se, že posedlost jde v tomto příběhu až na krev. A to do slova a do písmene.
Tak tato minisérie je ovšem absolutní bomba, zatím tedy nedokončená. HBO zbývá odvysílat ještě tři epizody, ale já se už teď nebojím vám tento seriál doporučit. Amy Adamsová v titulní roli je výborná a Patricia Clarksonová v roli její matky je výborně nesnesitelná. Umí ubližovat jediným slovem, ponížit letmým pohledem a ničí životy pouhým gestem. A celý seriál je prodchnut jižanskou atmosférou. Konfederace na americkém jihu je stejně živá jako předsudky, šovinismus a rasismus.

A moje jediná přečtená kniha uplynulého týdne je komiks.
Elena Casagrande, Nick Abadzis, Arianna Florean: Revoluce hrůzy (Desátý Doctor Who 1) 
Anotace z cbdb: Po Donnině tragickém odchodu se desátý Doctor vykašlal na všechny společníky... aspoň dokud během útoku psychických parazitů nepotkal Gabriellu Gonzalesovou. Čeká je posedlá veřejná prádelna, souboj s neviditelnými monstry na Den mrtvých, galaktické spiknutí v nejslavnější vesmírné umělecké galerii.. a především stálá nebezpečí a zdrhání!
První sešit s desátým Doctorem Who, který nakladatelství Crew vydává, obsahuje dva příběhy. V prvním se Doktor seznámí s Gabrielou, mladou talentovanou Američankou mexického původu, která musí makat v rodinném podniku. Díky mimozemským duchům vysávajícím lidi se  Gabby může s Doktorem pustit do dalších dobrodružstvích. Ukáže se totiž, že ač je Gabby duší umělkyně, umí být i setsakra praktická. A to se na cestách s Doktorem hodí. Druhý příběh Gabby a čtenáře zavede na mimozemskou planetu, kde chce Doktor pozdravit starou známou umělkyni. Ta je ale tak trochu v maléru. A Doktor jako správný kamarád jí chce pomoci. A pomáhá a pobíhá a mává sonickým šroubovákem a jeho červené tenisky září z obrázků. Musím říct, že jsem si tento komiks náramně užila. Byla to fajn vzpomínka na nejvíc sexy Doktora a Gabby jako nová chvilková společnice se nechovala jako nána, ale naopak měla svoji hlavu a byla milá a přizpůsobivá. 

Slavnostně přísahám, že v tomto týdnu budu číst více!

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz