Dovolená s Annou

8:00


Letos jsme si s hous.enkou neplánovaně naplánovaly dovolenou na stejný termín, takže na blogu bude dva týdny poněkud menší zábava. Ale nezoufejte, vrátíme se odpočaté a plné nápadů na nové články. A pokud nám bude bůh jménem wi-fi příznivě nakloněn, můžete naši dovolenou s i bez knih sledovat na našem facebooku.



Obvykle toho na dovolené moc nepřečtu, na čtení není při poznávání nových měst čas, večer jsem většinou tak utahaná, že usnu, aniž bych knihu otevřela, a ani moje běžné čtení v dopravních prostředcích se na dovolené moc neuplatní, protože výhled z okýnka vlaku je o tolik jiný než ten v Česku! Tuším ale, že letos to bude jiné. Moje dovolená zahrnuje mimo jiné čtyři dny a noci ve vlaku, po čtyřech dnech bude i step okoukaná. A to bude ta správná chvíle na knihu!

"Všechny šťastné rodiny jsou si podobné, každá nešťastná rodina je nešťastná po svém."

Volba padla na Annu Kareninu, protože co je stylovějšího než číst v ruském vlaku Annu Kareninu? Snad jen číst Santiniho jazyk na Zelené hoře ve Žďáře nad Sázavou. Ano, mám ráda stylovou četbu na dovolenou. V Itálii jsem četla Čapkovy Italské listy, v Rumunsku Hotel Europa a v New Yorku Sheila Levinová zemřela a žije v New Yorku. A v Rusku to bude Anna Karenina. Z ruských klasiků mám trochu respekt, jejich styl je obvykle hutný, komplikovaný a vyprávění široké jako sibiřská step. Proto jsem si do čtečky kromě Anny nahrála dalších několik knih. Mimo jiné mě bude zachraňovat Kulhánkův Noční klub (poruším tak tradici vánočního čtení této knihy) a jedna nebo dvě knihy Jane Austenové.

Lev Nikolajevič Tolstoj: Anna Karenina
Anotace z cbdb: Inspirován skutečnou událostí, kdy se spořádaně vyhlížející mladá dáma vrhla pod kola nákladního vlaku, vytvořil Tolstoj příběh o skandálním poklesku „dobře provdané“ krasavice, která je přinucena váhat mezi salonním životem v nelásce a přirozeným právem na štěstí. Vzplanutí choti carského hodnostáře k důstojníku Vronskému, jež spisovatel umně proplétá s osudy a krizemi dalších příbuzných a přátel, je pro Annu o to tragičtější, že na rozdíl od dobových mravokárců nedovede být pokrytecká a milostný poměr ani jeho následky netají. Nesmrtelnost tohoto románu potvrzuje i řada filmových adaptací, v nichž titulní postavu postupně ztvárnily například Greta Garbo, Vivien Leighová, Taťjana Samojlovová nebo Sophie Marceauová.

Z ruské literatury toho moc načteného nemám, Idiot mě dost vyděsil – ta ženská jména! Alexandra, Adeleida, Aglaja…a všechny samozřejmě druhým jménem Ivanovny a příjmením Jepaničové, protože to byly sestry. Uf. Nicméně takového Evžena Oněgina miluju. Stejně tak Konstantina Simonova a jeho báseň Já se ti vrátím. Tak jsem na Annu Kareninu velmi zvědavá. Doufám, že se z ní nestane moje druhá Korespondence V+W (kterou jsem si tedy do čtečky taky nahrála).

Hezké léto a užijte si dovolenou, ať už se chystáte na jihočeský rybník nebo k Bajkalu.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz