togaf a její knihy (2. týden)

10:57

Rozjezd nového knižního roku je u mě trochu pomalý. Ale mám spoustu plánů! Chci trochu ztenčit seznam  nepřečtených knih ve své knihovně. Myslím, že jsem překročila svůj limit 20 % nepřečtených knih. Rozhodně začnu s knihami, které jsem dostala k Vánocům. A pak...pak se uvidí. Taky bych chtěla zkusit poslouchat audioknihu, jejíž papírovou předlohu jsem nečetla. To bude opravdu výzva, protože moje soustředění není ideální. Tak uvidíme, jak se mi bude dařit. Také bych si chtěla pečlivěji zaznamenávat svoje přečtené knihy, protože zatím si vedu seznam jen knih přečtených poprvé a to je trochu zavádějící. Opravdu jsem na sebe tento rok zvědavá...


Minulý týden jsem četla dvě knihy, obě mají mužského autora a obě se mi líbily.

Karel Kovář: Ovšem
Anotace z cbdb: Ze života za kamerou. Bez filtrů. Bez scénáře. O všem. Ve sbírce osobních příběhů,
básní a fotek sdílí Karel Kovář cestu obyčejného kluka z malého města, jehož život se během pár let otočil doslova vzhůru nohama. Od téměř idylického dětství, přes komplikované dospívání a tragikomické vztahy, až po budování kariéry na YouTube a smíření se se svou identitou. O stránce života, která byla důsledně skryta. O rodině a snaze zůstat sám sebou. O slzách smutku, štěstí a hlavně smíchu, protože toho není nikdy dost... Jednoduše o všem! 
Ač nejsem cílový čtenář ani velký Kovyho fanoušek, mám toho kluka a jeho styl (nejen) psaní ráda. Je pozitivní, praštěný a máme společnou vášeň pro cestování. Navíc mi připomíná jednoho mého kamaráda, takže jsem ke Kovyho videím i knize přistupovala s předpozitivním názorem. Autobiografie v jednadvaceti zní strašně samolibě, ale u někoho, jako je Kovy, to prostě samolibost není. Je skromný, vděčný a umí to všechno přenést na papír. Ale zase z něj nebudeme dělat Dostojevského. Pokud má někdo tohoto praštěného youtubera za idol a vzor, tak proč ne. Kovy je odvážný sympaťák a jeho autobiografie je stejná jako on.
Chuck Palahniuk: Den přizpůsobení
Anotace z cbdb:  Autor se opět nebojí provokovat a nadhazovat kontroverzní témata originálním způsobem. Tentokrát se pustil do neotřelé teorie o tom, že pro nejlepší možné fungování společnosti je nutné, aby se jednotlivé skupiny obyvatelstva držely pospolu podle své příslušnosti. Ať už jde o bílé, černé nebo homosexuály. Reorganizace společnosti je nutná proto, že v současném světě přebývá mladých mužů, kteří by jinak museli narukovat a zemřít ve válce. Přebytek mladíků bez perspektivy totiž nahrává matriarchálnímu uspořádání, což není dlouhodobě udržitelné a výhodné. Mladé muže je potřeba zaměstnat něčím pořádným, třeba převzetím vlády a přerozdělením pravomocí, dohledem nad dodržováním nových pravidel, sledováním seznamů či řezáním uší. Den přizpůsobení se blíží.
Nový román je satirou na současné politické dění a světové názory. Palahniukův výsměch jednoduchým řešením a slepém následování sebevědomého vůdce je plný karikatur. Desítky postav a jejich příběhy mozaikovitě skládají obraz života v nově uspořádaných Spojených státech. Afroameričani bez rasismu mohou naplno projevit svoje mentální schopnosti a svůj stát řídí telepatickými schopnosti v souladu s matkou přírodou. Ovládají levitaci a výrobu masa bez zabíjení zvířat. Gaystát se snaží zvýšit populační nárůst nucenou inseminací lesbiček a z Europoidie se stala parodie na středověk, kdy je důležité zplodit co nejvíce potomků a ženy jsou pouze živé inkubátory na děti. . Palahniuk ve všech třech státech zachází ad absurdum. Svalování viny na „zlého bílého muže“ je v současnosti populární, ale jak se ukazuje ve Dni přizpůsobení, zlý může být černoch, gay i běloch.
Mám rozposlouchanou audioknihu Ready player one. Knihu jsem četla a byla z ní nadšená. Bohužel audioverze ač má výborný zvukový doprovod, tak mě zklamala. Zvuky videoher, o kterých se v knize mluví, a písničky, které Cline zmiňuje, jsou výbornou kulisou a nápad zařadit je do audioverze byl geniální. Bohužel četba Miloslava Königa je tristní. Unylým hlasem bez emocí či citového zabarvení předčítá emotivní a strhující zážitky středoškoláka, který zažívá životní dobrodružství. Tohle se zkrátka nepovedlo a je to ohromná škoda.



You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz