Nejlepší světové knihy roku 2017

10:00

I ve světě se urodilo pár zajímavých knih. Většinou jde o knihy mým oblíbených autorů, to ale neznamená, že mě nepřekvapily a že vy byste je měly minout!

Velké maličkosti: Jodi Picoultová
O rasismu v USA se toho hodně napsalo a evidentně by se mělo psát dál. To, co Jodi popisuje, je hodně smutná realita. Žádné lynčování, ale každodenní ponižování. Po předešlé knize Jodi Picoultové s názvem Čas odejít je nová kniha opět bezvýhradně výborná. Žádné nadpřirozeno, jen obyčejná ženská a nespravedlivý svět.



Bez šance: Neal Shusterman
Kvalitní young adult aby člověk pohledal. A Bez šance je velmi kvalitný román pro mladé. Dystopie je v současnosti populární žánr a Bez šance je jeho důstojným členem. Celý nápad rozpojovat nechtěné děti, společnost, která nevidí vraždu, dokonalé transplantace a to vše zcela legálně. Hrůzná vize budoucnosti s dokonale promyšleným krutým systémem. Velmi silná téma a výborná kniha.

Adresát neznámý: Kressmann Taylorová
Útlá knížka s dokonalou mrazivou pointou. Proměna jednoho Němce v nacistu je v krátkých dopisech velmi působivá. Taylorová má můj velký obdiv, protože kniha v prvním vydání vyšla už během války, dokázala tedy předvídat, jak moc může jedna ideologie rozvrátit přátelství, lásku i lidskost. Tato knížka je rozhodně mezi top ten světovými knihami, které jsem letos přečetla.

Spáčka a vřeteno: Neil Gaiman
Variace na Sněhurku a Šípkovou Růženku z pera mistra fantasy Neila Gaimana je samozřejmě výborná. Moc se mi líbil nečekaný konce i feministické hrdinky, které překračují rámec své pohádkové role. A jako bonus tu jsou úžasné ilustrace, které pozvedávají výbornou knihu do mé topky světového čtení za rok 2017.

Gilliameska: Terry Gilliam
Graficky je kniha úžasná a jedinečná. Jak také jinak, když pojednává o životě originálního animátora. Gilliamovy koláže jsou plné skrytých narážek a dehonestování zažitých klišé. A v textové je Gilliam taky výborný. Mám ráda jeho smysl pro humor, je sebeironický z druhých si dělá legraci jen tak mile a jemně. A líbí se mi jeho přístup k životu Terry G. je můj člověk.

Zázrak: Emma Donoghue
První polovinu knihy prakticky jen sledujeme chřadnutí malé holky a světe div se, je to napínavé jako thriller! Donoghueová prostě umí psát. Strašně moc mě štvali bigotní fanatici s tím jejich pokřiveným vnímáním Boha. To, jak se chovali Annini rodiče, lékař i farář, je prostě neodpustitelné. Lib sice byla mírně namyšlená, ale aspoň se snažila neubližovat.

V mém výběru světové četby se hodně odráží moje obliba angloamerických autorů...máte (nejen) pro mne tip na dobrou knihu od jiného zahraničního autora než z anglicky hovořících zemí?


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz