Hous.enčiny nákupy knih #5

7:50

Ahoj, jsem hous.enka a mám problém s nakupováním knih.


A musím říct, že v tom pěkně lítám, protože jsem ženská nenechavá a každou druhou knihu chci mít doma. Nedá se nic dělat, lepší to už nebude. Ale dneska to nebude o povídání, dnes to bude o nakupování.
Tentokrát tu mám jen dva kousky, ale musím se s nimi pochlubit, abyste si je eventuálně taky stihli koupit včas. Knihy Dobrovský totiž do 14. srpna mají mimořádnou akci 99 za 69. Ano, devadesát devět titulů za šedesát devět korun... A peněženky pláčou..

Lisa Lueddecke: Světla na obloze

Anotace z cbdb: Ósa, sedmnáctiletá dívka, žije se svou rodinou na nehostinném a chladném ostrově a musí si, spolu s ostatními, své živobytí tvrdě zasloužit. Život na ostrově by ovšem plynul bez větších zvratů, nebýt nepříjemné epidemie, která si jednou za čas vybere na životech ostrovanů krutou daň.
Lisa Lueddecke rozehrála ve svém díle příběh, který plyne ve svižném tempu a obsahuje všechny prvky dobrého fantasy příběhu – propracovaný svět obývaný zvláštními bytostmi i linie příběhů popisujících emocionální dramata, touhy a rozdílné charaktery postav. Tyto postavy pod tlakem dramatických okolností objevují samy sebe, svou pravou motivaci a své skryté síly a schopnosti. Ósa se vydá na strastiplnou cestu s cílem zachránit svůj lid a zastavit zbytečné umírání. I když si sama o sobě myslí, že je veskrze neužitečná, dokáže čtenáři i lidem ze svého milovaného ostrova Skan, že naděje nikdy neumírá, pokud se byť jen jediná slabá a bezvýznamná lidská bytost odmítne vzdát.

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Protože se mi líbila obálka a anotace. Byl to poměrně spontánní nápad, nijak zvlášť jsem to nepromýšlela. O trochu víc jsem přemýšlela o druhé knize...

Mackenzie Cadenhead: Spáč

Anotace z cbdb: Sarah je oblíbená vysokoškolačka, úspěšná atletka, dokonce sbalila nejlepšího univerzitního fotbalistu. Je tu ale jeden problém: trpí REM, poruchou chování ve spánku, což znamená, že své sny pohybově prožívá. To vedlo k některým závažným společenským faux pas, jako je zlomený přítelův nos nebo zlomená ruka nejlepší kamarádky.
 Na trhu se objeví nejnovější lék zvaný Dexid a zdá se problémy Sarah jsou vyřešeny. Po prvním užití léku sice leží celou noc v posteli jako Šípková Růženka, ale ve skutečnosti objeví úžasné schopnosti nového léku. Může vstupovat do snů jiných lidí. A tak se ve svém vysněném ideálním světě seznamuje s Wesem. Ale když Wese za ní druhý den přijde do školy, uvědomí si, že tahle pilulka nabízí mnohem víc než jen klidný spánek.
A tak Sarah začne vést paralelní život, který má ohromný vliv na ten skutečný. Mohla by třeba zlikvidovat šikanu na škole. Ale mohla by toho udělat mnohem víc...

Důvod, proč jsem si knihu koupila:

Tady mě naopak obálka nezaujala vůbec. Na můj vkus působí hodně... ezotericky? Mé srdce si ale získala první věta anotace, která mě donutila přečíst si anotaci celou a pak už bylo jasno. Asi před dvěma lety vyšel na Slovensku román Insomnia, kterou jsem si chtěla přečíst. A od té doby kolem románů s poruchou spánku kroužím a podvědomě je vyhledávám. Asi to bude tím, že sama jsem výborným spáčem a chci si užít život někoho, kdo spánkem trpí? Kdo ví. Každopádně Spáče mám doma a chystám se na něj! Teda... až dočtu několik jiných knížek, které mám připravené na nočním stolku...
Každá kniha stála 69 korun, takže dohromady jsem za nákup zaplatila 138, což je podle mě výborná cena. A tak už nezbývá než zveřejnit link na Dobrovského akci: https://www.knihydobrovsky.cz/akce-a-autogramiady/detail/99-skvelych-knih-za-drzych-69-kc-701

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz