Slib silnější než vražda

8:00

Čas od času se objeví moje posedlost určitými tématy a já pak sahám po knihách, které o mojí zálibě píší. Jednou z takových fascinací jsou dvě náboženské sekty. Svědci Jehovovi a Amišové pudí moji zvědavost a nejsem nutně nakloněna jednou či druhou sektou pohrdat. Ač jsem zapřisáhlý ateista, něco v odhodlané urputnosti věřících mě fascinuje. Nebo možná právě proto, že nemám víru v nadpřirozeno, mě láká svět slepé oddanosti.

Tato moje libůstka mě přivedla k sérii knih Lindy Castillo. První díl se jmenuje Slib mlčení a nejedná se zrovna o žhavou novinku. Kniha česky vyšla už v roce 2014 a série zatím čítá šest dílů. Knihy spojuje postava náčelnice Kate Burkholderové a městečka Painters Mill v Ohiu. Náčelnice pochází z rodiny Amišů, kteří v Ohiu tvoří třetinu populace. Amišové jsou náboženské komunita, která mluví pensylvánskou němčinou a neuznává technický pokrok. Odchodem Kate z této věřící skupiny je jednou z linek thrilleru. Druhou výraznější linkou je objev mrtvého ženského těla nesoucího známky mučení a brutální vraždy. Náčelnice Kate je mladá, je žena a byla vychována pacifistickou křesťanskou sektou. To všechno jí ztěžuje pozici v čele policie a městská rada jí šlape na paty. Jako by problémů nebylo dost, začnou důkazy ukazovat na podobnost se čtrnáct let starými vraždami. Ale náčelnice Kate ví, že vrah z minulosti to být nemůže. 

Román je napsán čtivě a Amišové působí jako exotické koření. Nicméně jde o velmi klasicky budovaný thriller. Pokud už jste nějaké detektivky ze současnosti četli, nepřekvapí vás vývoj knihy, ale ani reakce postav. Vyšetřování běží a najednou se objeví linka odkazující do historie hlavní hrdinky, dále jí určitě bude nějaký namyšlený nadřízený házet klacky pod nohy. Nesmí chybět loajální tým a cizí policajt odjinud, aby se mohla rozvinout milostná zápletka. Velmi napínavý konec v optice sečtělého čtenáře tak dechberoucí není. Honička za vrahem a boj muže proti muži se prostě v takovémto typu knih očekává. A protože všichni víme, že existují další díly, víme i, kdo zemřít nemůže.

Zdroj: tyden.cz
Přes tyto slabé stránky je Slib mlčení čtivý a jeho postavy jsou velmi dobře prokresleny. Takže nakonec i když víte, jak to skončí, tak té malé zarputilé bývalé Amišce držíte palce. 

Bohužel moji choutku po vhledu do života Amišů tato kniha neuspokojila, jejich styl života je v této knize jen velmi okrajovou záležitostí. Pokud ale hledáte čtivý thriller klasického ražení, mohla by se vám kniha líbit. Jen musíte mít silný žaludek. Popisy zohavení mrtvol jsou velmi barvité a detailně popsaný je i postup mučení obětí. To je jen další drobnost, která mně na této knize vadila. Do čtení dalšího dílu série se nepoženu, ale zároveň nelituji, že jsem se ke knize dostala.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz