Výprodej BBart komiksů

10:00

S ohledem na dnešní horké počasí tu pro vás dnes máme jednu velmi příjemnou zprávu - BB art poslal několik svých komiksů do stojanů s výprodejovými knihami.
 
Pokračovat ve čtení


Pro mě je to skvělá informace, protože jejich komiksy mám ráda. Vlastním kompletní práci Marjane Satrapi, mám od nich Gemmu Boveryovou nebo komiks Letní blondýnka od Adriana Tomineho. Všechny tyhle knížky vám vřele doporučuji k přečtení. Vlastně jsem ráda, že po mně nechcete konkrétní tip, protože bych se z tohohle výběru asi nedokázala rozhodnout, který z nich je ten nej.
Ale zpět k nabídce BBartu. Které komiksy tedy teď najdete v některých prodejnách za krásnou cenu 99,-?
Vybrala jsem pro vás ty, které jsem si sama koupila:
 
 

Guy Delisle: Barma

Anotace z cbdb: Tím, co ho zavedlo za dveře totality, nejsou jeho vlastní pracovní povinnosti. Guy Delisle se tentokrát vydal ve stopách své ženy na misi Lékařů bez hranic. V Barmě tak kreslí deník čerstvého otce na mateřské, s humorem a nadsázkou opět odhaluje pokroucený život v zajetí idejí – protentokrát vojenské diktatury. Vyzbrojen kočárkem s malým Louisem se pokouší přiblížit k Aun Schan Su Ťij, která bydlí o pár ulic dál, ale také proniknout do klubu australských diplomatů, protože mají luxusní bazén. Jak jinak – učí místní nadšence základům animace. To vše tradičně černo-bíle s vtipnými dialogy, místy jen komentáři a nejabsurdnějším pouze v obrazech.
Animátor Guy Delisle je schopen v podobě komiksu zúročit každý pracovní výjezd, který ho zavede za hranice. Opět vzniklo hravé, myšlenkově bohaté dílko a navíc velmi upřímná výpověď člověka vytrženého ze svého přirozeného prostředí a přesazeného jinam.
Tak jo, Barmu jsem si zatím nekoupila, ale přemýšlím o ní. O Guy Delislovi jsem poprvé slyšela od togaf, která četla jeho knihu o Pchjongjangu v rámci naší čtenářské výzvy. Nevím, jestli to na mě už není moc velká exotika, ale zkusit se má všechno.
 
 

Larry Gonick: Komiksová historie světa

Anotace z cbdb: Co muže být zábavnějšího než dějiny v podání komiksového kreslíře? Velký třesk, dinosauři, první lidé, velké civilizace dávnověku, „moudrá a kultivovaná“ antika. Nic není svaté, všechno je k smíchu. Larry Gonick nenásilně kombinuje nejnovější vědecké poznatky s „pravdou“ básníků a legend. Jeho historie je stejně vzdálená nudě jako tyranosaurus pokojovému mazlíčkovi.
Chyběl mi doma první díl. Ten jsem si v rámci téhle výprodejové akce pořídila a teď mi chybí už jen druhý díl. Takhle já kompletuji série... Proto série domů radši ani nepořizuji. Komiksová historie světa je ale milou výjimkou. Mám ráda komiksy o historii a tahle série je přesně tím, čím byste si mohli listovat, abyste zjistili něco nového o tom, co proběhlo před stovkami (v tomhle případě před tisíci) lety.
Komiksovou historii světa nečtu od začátku do konce na jeden zátah, spíš jen pročítám, co mě kde zaujme. Je to pro mě taková nenásilná forma přiblížení dávných věků (upřímně přiznávám, že zajímavá historie pro mě začíná až příchodem Cyrila a Metoděje na Velkou Moravu, do té doby mám poměrně veliké mezery).
 
 

Nina Bunjevac: Otčina

Anotace z cbdb: V roce 1975 opustila matka Niny Bunjevac manželství i novou kanadskou vlast a vrátila se i s Ninou zpátky ke svým rodičům do Jugoslávie.
Její manžel, přesvědčený srbský nacionalista, emigroval do Kanady v roce 1959 a připojil se tam k teroristické skupině, která připravovala pumové útoky v bytech Titových sympatizantů a na jugoslávských zastupitelských úřadech v Kanadě a Spojených státech. V roce 1977 obdržela Ninina matka v Jugoslávii telegram s oznámením, že její muž přišel při explozi o život.
Srbská autorka žijící v Kanadě vypráví příběh její rodiny a jeho prostřednictvím osvětluje historii celého balkánského konfliktu.
Otčina bývá přirovnávána k mému milovanému Persepolisu, který se odehrává v Íránu za dob íránské revoluce. Otčina se odehrává v Srbsku zhruba v době, kdy se v Íránu odehrává Persepolis (zhruba - myšleno 70./80. léta). Je to opět téma, o kterém mnoho nevím, a komiksová forma je pro mě velmi zajímavou zkušeností, jak se o problematice něco víc dozvědět.
Jsem na Otčinu strašně zvědavá, tak se k jejímu přečtení už brzy dostanu. Ehm, neříkám tohle u každý druhý knížky, kterou si pořídím domů?
 
 

Marjane Satrapi: Persepolis 2

Anotace z cbdb: Persepolis je první íránský komiks všech dob… i když napsaný a nakreslený v Paříži. Zároveň je to další příspěvek do pokladnice v poslední době stále oblíbenějšího komiksu autobiografického: po Thompsonově opusu Pod dekou a po Padoucnici Davida B. sepsala, či vlastně sekreslila vlastní život i Marjane Satrapiová. Ten její je ale mnohem exotičtější: popisuje dětství a dospívání v Íránu za dob islámské revoluce a za války s Irákem. A protože je to příběh paličaté, silné osobnosti, která si vždycky vede svoje, ale která žije v tuhém ideologickém režimu nesnášejícím odlišný názor, je to samozřejmě i příběh o rebelanství a o svobodě. Český čtenář, který je dost stár, aby zažil předlistopadový režim, tu proto přes exotický námět najde dost věcí, které důvěrně zná.
Pokud doma ještě nemáte kompletní dvoudílnou sérii Persepolis, je tohle skvělá šance to napravit. Tedy asi jen v případě, že vlastníte první díl, protože ten je už rozprodaný... Ale jako seznámení s Marjane Satrapi může dobře fungovat i tahle kniha.
Druhý díl už vypráví dospívající žena-Marjane (v prvním díle je to maličká holička), kterou potkávají trable s láskou, s postavou, s politikou... Prostě takové to normální dospívání, které všechny (všichni) známe. Marjane Satrapi má skvělý smysl pro humor a dokáže ve svých obrázcích výborně zachytit situační humor.
Jo a pokud jsem vás nepřemluvila k zakoupení dvoudílného Persepolisu, mrkněte se na stejnojmenný film. Stojí to za to. A hlavně The eye of the tiger, že jo...


Jessica Abellová: Život mi pije krev

Anotace z cbdb: Život vám pije krev, když vám táhne na dvacet, jste švorc a nemáte holku, zato máte naprosto neperspektivní práci. V případě Dava Millera si to neperspektivní můžete ještě třikrát podtrhnout.
Život je ještě těžší, když jste zaměstnaný na noční šichtě v Poslední zastávce, nejlepší upírské večerce v LA, a když se můžete těšit nanejvýš na to, jak budete celou věčnost doplňovat do regálů sušené hovězí maso a krevní konzervy, abyste nedostali vynadáno od svého hnusného šéfa a upířího pána Radua.
Ono úplně stačí, že Dave nostalgicky touží po časech, kdy byl ještě vegetarián. Ale když začne s psychotickým upírem Wesem bojovat o přízeň gotičky Rosy, neživot se mu opravdu zkomplikuje…
Upíři zase trochu jinak - tentokrát kreslení a rovnou z pera jedné z nejvýznamnějších komiksových tvůrkyň současnosti. Kresbu Jessicy Abellové mám moc ráda - sedla mi její La Perdida, kdy mladá Američanka s mexickými kořeny zavítá do Mexika, protože chce najít sama sebe. Přijíždí do Mexika jako mladá intelektuálka, která zbožňuje Fridu Kahlo. Ze svých naivních představ velmi brzy vystřízliví a jak to s ní dopadne, si už musíte přečíst sami.
Život mi pije krev mám ve své knihovně už několik let a zatím jsem se k němu nedostala. Asi je to tím, že mě asi až tak nebere upírská tematika a knížku jsem kupovala kvůli jménu Jessicy Abelové na obálce... No snad již brzy (viz Otčina).
 
Zbývá ještě dodat, kde všechny knížky koupíte. Je to buď web http://www.comicspoint.cz/ nebo eshop https://www.levneknihy.cz/. V obou případech všechny z uvedených knih koupíte za 99,-.
 A ne, opět nejde o sponzorovanou spolupráci. Jen vám prostě chceme říct, kde se dají aktuálně koupit zajímavé komiksy. Navíc většina z nich by mohla být zajímavým dárkem pro někoho, kdo má rád komiksy.
PS: Pro mě ne, já už mám většinu z dnes zmiňovaných doma.

 

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz