togaf a její knihy (14. týden)

10:48

Hezké pondělí vám přeji. Letos jsem si naplánovala dovolenou na neobvyklý měsíc. Květnové toulání Evropou bude určitě moc fajn, ale také to znamená, že jsem musela začít plánovat a zařizovat. Co vám budu povídat, nejsem v tom moc dobrá. Nakonec se všechno více méně povedlo, ale bohužel jsem podcenila slávu Anny Frankové a do jejího domu se nepodívám. Takže rada pro vás, kdybyste měli cestu do Amsterdamu a chtěli slavný dům navštívit, vstupenky jdou koupit jen online a šest týdnů předem je málo. A pokud se chystáte na Ukrajinu tak hodně štěstí se shánění hřiven. Co já se naběhala...ale konec stesků.
Kromě otravného zařizování jsem vyrazila i na výstavu Jan Zrzavého na Kampu. Mám jeho obrazy moc ráda, jsou jemné, naivní a vyvolávají ve mně nostalgii. My totiž máme s panem Zrzavým společnou lásku - jednu malou vesničku uprostřed Vysočiny. Milý zážitek z výstavy nám okořenil nemilý cizinec. Znáte to, jdete si Prahou a zastaví vás anglicky hovořící pán. Co čekáte? Že se ztratil a chce se zeptat, kudy na Karlův most. Tak tento pán byl jiný, chtěl si popovídat o tom, proč nejsme věřící a co se děje po smrti. Naprosto zbaběle jsem se tvářila, že neumím anglicky (což zas tak daleko od pravdy nebylo).
A knihy? Ano, četla jsem a hodně! Tak jdeme na to!



Anotace z cbdb: Svět Kladiva na čaroděje skrývá nepřeberné množství příběhů plných akce, napětí, černého humoru, magie, démonů, zombií a jiného sajrajtu. Ty nejlepší jsme shromáždili ve sbírce, na níž se kromě autorů jednotlivých dílů podíleli i další známé tváře české fantastiky a najdete v ní také vítěznou povídku literární soutěže "Napiš si své Kladivo". Čeká na vás pořádná nálož v podobě třinácti akčních a zábavných dobrodružství naší netradiční čtyřky hrdinů! 
Kouzlo Kladiva na čaroděje a jeho antologie tkví v postavách. Příběhy jsou také zábavné, občas nepředstavitelně praštěné a občas krokem vedle, ale postavy a jejich hlášky s neskutečně kreativními přirovnáními jsou tím, co miluji. Moc se mi líbila povídka z Brna, Markéta Klobasová dokázala brněnské stereotypy proměnit ve vtipy. A jako bonus se dozvíte, jakou má „brněnský orloj“ skutečnou funkci. Přece jste si opravdu nemysleli, že orloj ve tvaru „patrony“ má být opravdu časomírou? 

Anotace z cbdb: Žijeme v době, kdy jeden lživý příspěvek na Twitteru či Facebooku má větší dosah než systematická práce investigativních novinářů. Posilují populisté, kteří sbírají body kritikou establishmentu, i když sami mají z vlastního elitního postavení dlouhodobý prospěch. Výdobytky demokracie jako svoboda slova či nezávislost médií jsou necelých třicet let po listopadu 1989 zpochybňovány.
O víkendu jsem se dostala i ke knize, která vyhrála titul Kniha roku na Magnesii Liteře. A vyhrála ji oprávněně. Opuštěná společnost mě nadchla. Srozumitelně podané politické dějiny za posledních sto let s důrazem na současnost. S panem Taberym mám podobné názory a o to víc se mi kniha líbila. Jako by dokázal zformovat moje mlhavé úvahy a jasně je sepsat. Kniha se mi natolik líbila, že jsem jí věnovala samostatný článek. Recenzi si budete moci přečíst ve čtvrtek.  

John Cleese, Robin Skynner: Rodina a jak v ní zůstat naživu
Anotace z Kosmas.cz: Dialog zvídavého a poučeného pacienta, člena komediální skupiny Monty Python Johna Cleese, a jeho lékaře, pomůže porozumět jak sobě, tak vztahům s našimi nejbližšími lidmi. Jejich hlavním tématem je rodinný život, jeho krize, jejich příčiny a cesta, jak se z nich dostat. Jedna z nejzdravějších lidských reakcí na těžkou a leckdy bezvýchodnou situaci je humor a vtip – a v této knize si užijete obojího.Odkud se berou havárie rodinného života a jak si s nimi poradit.
Kniha má formu rozhovoru mezi laikem Cleesem a odborníkem Skynnerem. Cleese se ptá, psycholog odpovídá.  V závěru knihy se autorské duo věnuje „deviacím“. Homosexualitě, transgender lidem a sexuálním úchylkám. A právě v této části je poznat, jak je kniha stará. Rodina a jak v ní zůstat naživu vyšla poprvé v roce 1983. Naopak se mi líbila část o kojících matkách. Sebejistá máma si uvědomí, kdy je toho na ni moc a "předá" dítě někomu na hlídání. Aby si odpočinula. Ví, že dítě potřebuje hlavně pohodovou mamču, ne supermatku 24/7. Rodina a jak v ní zůstat naživu přináší srozumitelnou formou výklad různých nešvarů, které se objevují i v na první pohled fungujících rodinách. A pokud se v modelových případech nenajdete (tak blahopřeji) a můžete své nově nabyté znalosti aplikovat na lidech kolem sebe. Je to opravdu zábavné. 

Anotace z cbdb: Na terraformované ledové planetě zjišťují Doctor a Clara, že se v zemském jádru právě probudil monstrózní Hyperion. Dokáží zastavit řádění živé hvězdy... když mají na krku svatbu století? A vzápětí je čeká Indie, staletí stará konspirace a snaha o vzkříšení jednoho z nejnebezpečnějších mimozemšťanů. A to všechno hned ve dvou časových rovinách!
Dva krátké komiksové příběhy s Dvanáctým Doktorem a Clarou se povedly. Obrázky jsou výborné, kreslený Doktor a Clara jsou podobní svým živým předlohám. Moc se mi líbila interakce Doktora a Clary, jejich směšné narážky a hádky jsou kouzelné a v seriálu jsem si je moc užívala. Tento počin se nakladatelství Crew povedl a jsem moc ráda, že chtějí ve vydávání komiksů s Doktorem Who pokračovat. 

Mám něco málo i rozečteno. Vracím se ke knize V melounovém cukru, což je taková absurdně praštěná, ale přesto kouzelně milá knížečka. Rozečetla jsem i (zatím poslední) díl Mycelia a mojí hlavní knihou se stává Doctor Who: Pirátská planeta - kniha napsaná podle scénáře mého milého Douglase Adamse. 

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz