Dočteno podle hous.enky (28. týden)

10:00

 Tenhle týden to u nás na blogu žilo! Nejen že togaf napsala recenzi na nejnovější knihu Chucka Palahniuka, ale hlavně jsme rozjely nový projekt čtenářského klubu Naživo! a vyhlásily jsme facebookovou soutěž o Krtníka.
Konečně se trochu ochladilo, a tak jsme měli skvělou příležitost popadnout svou oblíbenou knihu a strávit s ní příjemný podvečer.



Já tuhle příležitost ale využila jen asi po dva večery, takže dnešní statistika bude trochu chudší. Zas to třeba vylepším příští týden, necháme se překvapit.
V uplynulém týdnu jsem dočetla jedinou knihu a rozečetla jich stejný počet. Vlastně se dá říct, že jsem strávila týden s Henrikem Petterssonem... A byl to týden velmi akční, napínavý a plný podivných her a ještě divnějších manipulátorů s (nejen) virtuální realitou.
 

 Dočteno

Anders de la Motte: Game

Anotace z cbdb: 1. kniha v sérii Henrik Pettersson.
Třicetiletý Henrik Pettersson, zvaný HP, se vrací z nočního tahu stockholmskou podzemní dráhou domů. Na sedadle proti němu leží mobilní telefon, který po chvíli zabliká a vyzve ho esemeskou ke vstupu do hry. Naivní Henrik neodolá, přestože zpráva ho varuje, aby si vše pořádně rozmyslel. Za první splněný úkol (krádež deštníku) obdrží na účet finanční odměnu. Díky další dobře odvedené práci získá přístup na svůj herní profil – a zjistí, že už ho podporuje menší fanklub… Zadání jsou stále nebezpečnější, ohlasy stále větší a částky na kontě stále vyšší. Pak přijde úkol, jehož splnění obnáší útok na lidské životy. HP netuší, že půjde i o jeho blízké. Ze hry však není cesty zpátky… Nejlepší švédský kriminální debut roku 2011, úvodní díl trilogie překládané do šestadvaceti jazyků, thriller o moderních IT technologiích, nabitý akcí, překvapivými zvraty a nečekanými rozuzleními.
Henrik je třicetiletý looser, co se tak nějak ztratil ve společnosti i sám v sobě. Většinu času je nezaměstnaný, s oblibou zkouší účinky marijánky a jeho nejlepším přítelem je jeho gauč.
To se ale změní ve chvíli, kdy ve vlaku objeví mobilní telefon, který s Henrikem začne komunikovat a zadávat mu různé úkoly.
Že se to celé brzy zvrhne, je asi předem jasné.
Zpočátku mě mátli dva vypravěči: HP a Rebecca, ale když se pak oba příběhy propojí, je to mnohem lepší. Naštěstí tohle propojení přijde poměrně brzy.
Vypravěč HP mluví jak dlaždič a ještě je jeho vypravování prodchnuto anglickými větami, na což si čtenáři poměrně dost stěžují. Mně to nijak nevadilo, protože mám pocit, že když někdo stráví život hraním her na počítači/konzoli, je v pořádku, že mluví poněkud... jinak než normální lidi. A HP si hraje na pořádného drsňáka, takže jeho mluva je plná fuckování a podivných výkřiků. Nepůsobí to rušivě a nevadí, pokud angličtinu neovládáte, protože jak říkám: ty jeho průpovídky jsou většinou mlácení prázdné slámy.
Naprosto mě dostalo finální rozuzlení, protože tohle jsem nečekala. Čučela jsem jak blázen... Výborné!
Postava HPho mi sedla a hned po dočtení Game jsem se pustila do dalšího dílu s názvem Buzz.
 

Právě čtu

Právě čtu Peppermint frappé, Nejhloupějšího anděla a Les sebevrahů. Nic z toho mi zatím příliš nepřirostlo k srdci, takže po většinu času opět pobíhám světem s Henrikem Petterssonem. Spolu objevujeme:
 

Anders de la Motte: Buzz

Anotace z cbdb: 2. kniha v sérii Henrik Pettersson.
HP, hrdina kultovního švédského thrilleru Game, je zpět. Zmizel v nejhlubším utajení, aby si zaslouženě užíval v potu tváře vydělané miliony, ale něco mu začíná chybět: adrenalinové vzrušení z riskantních situací, do nichž ho dostávala tajuplná Hra. Po vášnivé noci, strávené v luxusním dubajském hotelu s neodolatelnou Annou Argosovou, je vtažen do víru událostí příliš neuvěřitelných, aby byly pouhými náhodami. A navíc u Anny zahlédl děsivě povědomý bezdotykový mobil... Jeho sestra Rebecca Norménová konečně našla normálního přítele a byla povýšena. Ale ne nadlouho. Navíc si to s ní začal na svých stránkách vyřizovat záhadný blogger a kolegové se dobře baví... Oba sourozenci se zaplétají stále hlouběji do přediva pravdy a lži. Co je skutečné a co je virtuální? Řídí nás všechny neviditelná síť manipulátorů? A co může člověk udělat, když mu vyhrožuje kdosi, jehož existence se nedá dokázat?
Upřímně musím říct, že začátek Buzzu byl výborný: exotické prostředí Dubaje, HP a tajemná sexy Anna, která se nechá sbalit u bazénu (mimochodem Anders de la Motte se vůbec nebrání explicitním popisům sexu a jsou to velmi dobré popisy). Jenže pak Anna zmizí a HP je obviněn z její vraždy...
No a pak u mě nastala krize (ve které jsem doteď zhruba v půlce knihy) - je to straaašně kancelářský. Jak Rebečina dějová linka, tak linka HP. Jsem trochu zoufalá a doufám, že už se to zase brzy zlomí do toho akčního tempa, na které jsem si zvykla u Game...

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz