togaf a její knihy (33. týden)

11:30

Jak jsem vám minulý týden slíbila, začala jsem víc číst. Oproti minulému týdnu tak tento článek obsahuje dvojnásobné navýšení přečtených knih. Z jednoho přečteného komiksu jsem postoupila na dva přečtené komiksy. Myslím, že se vracím do formy. Ale abych na sebe nebyla tak přísná: přečetla jsem i Čapkovy Holandské obrázky. Tento cestopis mě inspiroval k víkendovému výletu na Čapkovo letní sídlo Strž a ta mě zase inspirovala k čtecímu plánu na říjen. Když je letos to sté výročí vzniku republiky, přečtu si Hovory s TGM. Plány mám a jsem rozhodnuta je plnit!
Abych ukojila své vlastenecké já, vydala jsem se na audiovizuální výstavu do Rudolfina s názvem Má vlast - zblízka a nahlas. Jde o spojení Smetanovy a Janáčkovy hudby s videozáznamem nejdelší české řeky a obrazovými audiostylizacemi českých umělců. Výstava je putovní, v Praze je dnes poslední den a pak putuje do Hradce Králové.

Bill Willingham, Mark Buckingham: Mýty 2 (Farma zvířat)
Anotace z cbdb: Od té doby, co Nepřítel vyhnal Mýty z jejich původní vlasti, žijí ty nehumanoidní z nich na Farmě na severu státu New York, skrytí před všetečnými zraky lidí.
Nyní ovšem po mnoha stech letech izolace doutná na Farmě revoluce. Rozdmýchává ji štvavá rétorika Zlatovlásky a třech malých prasátek. A když Sněhurka a její sestra Růženka náhodou odhalí jejich plán osvobodit původní vlast, jsou komisaři na Farmě připraveni umlčet je... a to jakýmikoli prostředky!
Druhý díl má úplně jinou atmosféru, dějově vychází ze slavné Farmy zvířat, ale má své odchylky. Revoluce je dost drsná, zvířata se skutečně nezaleknou ničeho. Líbily se mi odkazy na další slavné knihy se zvířecími hrdiny (Kniha Džunglí, Alenka v říši divů) a celkově odkazy na jiné knihy. Co mě naopak štvalo, byla přehnaná snaha ukázat, že revoluce a revolucionáři jsou ti zlí. Vůdkyně nemůže být jen masochistická vražedkyně, musí být i zoofilka. Ona totiž ta zvířata z farmy měla v jedné věci pravdu. Byla ve vězení. Bohatém a luxusním, ale pořád to bylo vězení. A přitom se "provinila" jen tím, že nejsou mýty s humanoidním tělem. Tento díl ve mně vyvolal morální dilema, kdo by to byl řekl, u "oddechového komiksu". 
Sarah Andersen: Kočky útočí
Anotace z cbdb: Další kniha od autorky komiksů Dospělost je mýtus a Ubulená hromádka štěstí.
Nezbytná pro všechny, kteří nemají rádi větší společenství lidí, navazování nových vztahů je děsí, nejlepší kamarád je pro ně kniha – a samozřejmě milují huňaté svetry a kočky.
Pokud jste četli předchozí dvě komiksové knihy od této umělkyně, tak vězte, že tato je úplně stejná. Jen si nejsem jistá, že je to dobře. Umělec by se měl přece jen trochu vyvíjet, posouvat...nechápejte mě špatně, mikropříběhy o tom, jak je těžké být introvert a jak Sarah miluje kočky jsou super, ale potřetí už je to příliš očekávatelné a tak trochu nuda.  


A jako omluvu za to, že tak málo čtu, vám nabízím dvě fotky s knihou a kočkou: 


You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz