togaf a její knihy (27. týden 2019)

13:43

A týden je pryč a s ním i vedra k padnují. Jupí já jej. Ehm, no tak z uvedených citoslovcí je zřejmé, že nejsem fanynka horkého léta. V nechutně horkém sobotním počasí jsme si vyjeli na výlet, stihli se vykoupat v řece, nechat se poštípat komáry a skvěle si to užít. Navzdory tomu horku. Zbytek volných dní jsme řešili nemocnou kočku. Nebojete nic vážného ji není, ale to jí vysvětlit nemůžu a srdceryvné mňoukání mi opravdu... no, rvalo srdce. Díky této komplikaci jsem měla dost času, sice jsem ho úplně nevyužila ke čtení, ale i tak to pár stránek dalo. Kromě knih, o kterých vám napíšu níže v článku, jsem viděla dva díly z třetí série Příběhu služebnice. A já vám nevím, zatím moc spokojená nejsem. Odkládala jsem sledování nové řady, protože se mi nechtělo do drsného světa Gileádu, kde ženám za čtení sekají prsty a ono je to zatím takové poklidné. Ale nebudu házet flintu do žita, když nejsem ani v polovině série. Co mě naopak velmi mile překvapilo, byl seriál Dobrá znamení na motivy stejnojmenné knihy Terryho Pratchetta a Neila Gaimana. V knižní předloze je padlý anděl Crowley mnohem zajímavěji napsán než jeho kladný protějšek. Když jsem zjistila, že ho bude hrát David Tennant, kterého miluju jako Doctora Who, bylo jasné, že bude mým oblíbencem. Ovšem, že anděla Azirafala zahraje Michael Sheen tak bravurně, že ukradne Tennantovi značnou míru mého obdivu, jsem opravdu nečekala. Šestidílná minisérie je vážně výborná a má v sobě skryté narážky, jak na seriál doctor Who, tak na snamotné autory předlohy. 


Charlotte Montague: Upíři (Od Drákuly po Stmívání - kompletní průvodce upíří mytologií)

Anotace z cbdb: Mnoho spisovatelů, umělců a filmařů bylo uchváceno upírskými legendami stovky let. Autorka zkoumá různé upírské mýty a legendy a jejich dopad na populární kulturu. 
O této knize jsem se rozepsala v rámci série článků o Drákulovi, který si budete moci přečíst ve středu. Ve zkratce jde o velmi precizně sestavenou knihu o mytologii, která dává logicky do souvislostí starověké pověry a reálné nemoci. Čtenářům se dostane i přehled literárních a filmových děl o upíří tématice.  




Renata Červenková, Pavel Kolář: Labyrint pohybu
Anotace z cbdb: Knižní rozhovor s renomovaným fyzioterapeutem prof. Kolářem „Hýbeme se buď málo, nebo špatně a pohyb se vytrácí nejen ze života, ale i z medicíny,“ tvrdí profesor Pavel Kolář, renomovaný fyzioterapeut, který už třicet let působí na poli rehabilitační medicíny, potažmo i té sportovní. V důmyslném soustrojí lidského těla a mysli se snaží najít skutečné příčiny, které ho porouchaly, a správnou léčbou navrátit pacientům ztracené zdraví. V rozhovorech s novinářkou Renátou Červenkovou vysvětluje základní principy lidského pohybu a jeho vývoje a také roli, jakou v něm sehrává náš mozek a třeba i špatné geny, stres, přetěžování, neuspokojivé vztahy, absence spirituality, touha „užívat si“... Odhaluje překvapivé souvislosti, neboť v našem organismu se nic neděje náhodně, jak se nám, laikům, často zdá. Proč nás bolí rameno, když máme nádor plic? Proč sušinka uveze na kolečku víc než kulturista? Proč magnetická rezonance nic neobjeví, i když nás záda pekelně bolí? Proč je někdo pohybově šikovnější než ti druzí? Proč si tsunami fotíme, místo abychom před ní utíkali?
Pavel Kolář v rozhovorech působí velmi charismaticky. Ne vždy jsem souhlasila s jeho náhledem na život, ale téměř vždy jsem souznila s jeho náhledem na léčení. Racionální přístup k léčení i snaha o komplexní náhled na zranění/nemoc mi byly velmi sympatické. Kolářovy vize lékařství mi byly hodně blízké. Rozhovor s Renatou Červenkovou byl veden velmi profesionálně, drželi se tématu kapitol, sem tam jeden z nich rozhovor okořenil reálným případem nebo vzpomínkou, ale zároveň nezabředávali do osobní roviny příliš. Profesionalita z Pavla Koláře (i Renaty Červenkové) přímo sálala. 
AUDIOKNIHA
Agatha Christie: Hadí doupě
Anotace z cbdb: Hadí doupě - příběh, který na scénu nepřivádí ani slavnou slečnu Marplovou, ani
bystrého ješitu Hercula Poirota, a dokonce ani Tommyho Beresforda a jeho ženu Pentličku; přesto jej jeho autorka opakovaně označila za jednu ze svých nejoblíbenějších detektivek. Ve velkém, poněkud bizarním domě na londýnském předměstí žije rozvětvená rodina řeckého přistěhovalce Aristida Leonidese. Když náhle starý pán za podezřelých okolností zemře, vše nasvědčuje tomu, že byl úkladně zabit a že pachatele je nutno hledat právě v okruhu rodinných příslušníků. Vždyť příslib tučného dědictví je tak lákavý... Ovšem motivů vraždy může být přinejmenším tolik, kolik žije na sídle lidí. O ruku milionářovy vnučky Sofie se shodou okolností uchází syn kriminalisty ze Scotland Yardu - napůl host v domácnosti a napůl amatérský detektiv začíná luštit hádanku, jejíž řešení vyráží dech. Jaké štěstí pro čtenáře, že před více než padesáti lety nepodlehla Agatha Christie naléhání vydavatelů a odmítla závěr Hadího doupěte přepsat! 
Jak už je mým zvykem u audioknih, tištěnou knihu jsem před lety četla. Ovšem na to, kdo je vrah, jsem úspěšně zapomněla. Mohla jsem se tedy spolu s Karlem (synem kriminalisty) pustit do vyšetřování. A musím se pochválit, byla jsem bystřejší než Karel. Jednu stopu jsem odhalila o několik desítek minut dříve a jméno vraha jsem znala dříve, než si to Karel přečetl v dopise na rozloučenou. Knihu namluvil Jiří Suchý z Tábora a já byla s jeho přednesem více než spokojena. Ženské postavy nepitvořil, a přesto šlo poznat, kdy mluví žena. Suchý z Tábora má velmi bohatý hlasový fond. Každá postava měla vlastní hlas. 

Užijte si chladnější léto a zdravé domácí mazlíčky! Za týden na viděnou.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz