togaf a její knihy (41. týden)

13:55

Tento podzim je tak teplotně nadprůměrný, až mě to štve. Jak se mám vymlouvat na podzimní únavu a ospalost a lenost, když venku nejen že nejsou mlhy a neprší, ale dokonce je přes dvacet stupňů a svítí slunce! Ta drzost! Ale já opravdu mám jakousi podzimní únavu, útlum, umírám na úbytě...prostě jsem líná a potřebuju to na něco svést. Ani to čtení mi nejde. Takže se těšte na jednu jedinou dočtenou knihu. A jednu rozečtenou. A to je opravdu vše. 

Knihy mě ale i přes knižní lenost neopouštějí. Třeba v noci se mi o knihách i zdá. Už asi osm měsíců trávím se ságou Mycelium. Nejprve jsem všechny vydané díly přečetla a teď je poslouchám jako audioknihy. Vlastně by bylo divné, kdyby se mi o nich nezdálo. Ve snu jsem na katedře öeseistiky debatovala s obávaným profesorem Hildebrantem. V debatě jsem dokonce vyhrávala! A pak jsem se naštěstí probudila, celá vyděšená, protože stačilo málo a já se podívala na sloní postavy za profesorem, a to by mi pak hrozilo threigrü...
Abych překonala vrozenou lenost podpořenou ročním obdobím (sic!), přihlásila jsem se na kurz první pomoci. Pořádala ho moje městská část a dokonce ho za své občany i zaplatila. Jsem ráda, že jsem se přemohla a šla. Kurz vedl záchranář Pepa a kromě toho, že měl výborně pokřivený smysl pro humor, nám předal i spoustu užitečných informací. A samozřejmě jsme si zkusili masáž srdce na  dvou figurínách jménem Karl a Evženovi. Pokud budete mít šanci, tak si na podobný kurz zajděte, stojí to opravdu za to.

Michael Třeštík: Jen aby, řekla moje žena
Anotace z cbdb: Postřehy plné suchého humoru a sebeironie. Občas potkám lidi, kteří říkají, že nejsou na Fejsbuku. Připojí k tomu vždycky zdůvodnění, ze kterého vyplývá, že já jsem debil. Dřív jsem si kladl spousty otázek, ale jak jsem zrál, tak se jednotlivé dílčí otázky spojovaly do otázek obecnějších, ty pak do ještě obecnějších, až zbyla jen jedna úplně základní: Kde mám brejle?
Knížku jsem četla dlouho, ale ne proto, že by mě nebavila. Naopak! Sem tam jsem si přečetla pár příspěvků, zasmála se, zlepšila se mi nálada a zase jsem tuto blahodárnou léčbu odložila. Humor pana Třeštíka je vážně výborný. Dokáže z nepříjemné banality všedního dne udělat vtipné intermezzo a hlavně se dokáže zasmát sám sobě. Suchý humor dává jeho facebookovým statusům lehce podvratný charakter. Navíc se mi líbí jeho přístup k životu a ke sladkostem. Jdu zkusit sníst Fidorku na dvě kousnutí.


Anotace z cbdb: Liší se ženský mozek od mužského? Jsou muži od přírody promiskuitnější? Je pro kluky přirozenější hrát si s autíčky a pro holky s panenkami? Měl Charles Darwin pravdu, když považoval ženy za méně vyvinuté a intelektuálně podřadné? Britská vědkyně, novinářka a popularizátorka vědy Angela Saini v knize Od přírody podřadné zkoumá fenomén výzkumů mezipohlavních rozdílů, který od dob Darwina patří mezi nejžhavější témata vědeckého zkoumání. Kniha vyšla ve Velké Británii v roce 2017 a získala cenu Physics World Book of the Year 2017 a druhé místo v žebříčku Goodreads v kategorii věda a výzkum. Časopisy The Spectator, deník The Guardian a mnohé další ji zařadily mezi knihy roku.
Uf, jak mě jen dokážou naštvat historické předsudky. Saini je obdivuhodně pečlivá a prošla desítky studií a všechny pěkně tematicky roztřídila. Dokáže být nad věcí a nepodsouvat čtenářům svůj názor. A za to ji obdivuji, být takto nestranná v takhle osobní věci musí být fuška. A občas jen nevěřícně zírám, jak si uznávaní vědci mohli myslet tak stupidní věci. Darwin už u mě nikdy nebude hrdina s čistým štítem. Zároveň si díky této knize a ostatním feministickým spiskům všímám mnohem více genderové nerovnosti ve svém okolí. Např. skupina cvičících lidí, shodou okolností je mezi nimi pouze jeden muž a neznalé okolí ho automaticky považuje za vedoucího či předcvičujícího. Ach jo, to mě opravdu urazilo. Dokonce ani necvičil nejlíp! A záchranář Pepa měl taky pár poznámek, které se mě dotkly, ale odpustila jsem mu je, protože vím, že to tak nemyslel. Lidi by se měli více zamýšlet nad tím, co pouští z pusy. 

A to už je vážně všechno. Užívejte si babí léto, a pokud někdy skončí, nevěšte hlavu! To bude teprve ta správná výmluva na lenošení a čtení. Třeba já už se na to vyloženě těším.

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz