Přečteno, Právě čtu a další nákup v Levných knihách

10:47

    Zdravím vás do slunečného pátku! Vypadá to, že tenhle víkend se ponese ve stejně slunném duchu, takže to vypadá, že než čtení se budeme věnovat jiným bohulibým činnostem... Ale i tak si myslím, že si nějaký čas na čtení vyšetřím/e, protož právě teď mě po filmovém únoru chytá březnová čtecí nálada.
     Ano, je to tak, březen je měsíc čtenářů a my tradice rozhodně chceme dodržovat. Takže co se v uplynulých dnech přihodilo v mém malém knižní světě?


Přečteno

    Nejprve vám - stejně jako každý pátek - představím tituly, které jsem v uplynulých sedmi dnech dočetla.

František Hrubín: Romance pro křídlovku

"Je všechno, co naráz zastavuje srdce,
a přece to není smrt." (s. 7)
Anotace z cbdb: Romance pro křídlovku představuje lyrickoepický vrchol Hrubínovy básnické tvorby.
   Hned v neděli mě potkal tenhle zážitek v podobě bláznivě krásné holky Teriny a samotářského Františka (takhle si je totiž představuju), kteří se sešli na netvořické (nebo lešanské?) pouti.
   Romanci pro křídlovku si rozhodně hodlám přečíst v létě, až do našeho městečka přijede pouť, a vám, pokud jste ji ještě nečetli, Romanci všema deseti doporučuji. Více najdete ve středečním článku naší Čtenářské výzvy.


Martin Lavay: Kdo zavraždil účastníky Djatlovovy expedice?

"Pravděpodobně vyznívá možná kombinace některých teorií. Například Teorie elektrického výboje a Teorie napadení medvědem." (s. 194)
Anotace z cbdb: Našli je v zimě, oblečené pouze do spodního prádla, rozeseté ve sněhu daleko od tábora. Ohořelé, zohavené. S rozmačkanými hrudníky, bez očí, bez jazyka… Jejich oděvy byly radioaktivní, ve fotoaparátu měli snímek postavy připomínající sněžného muže. Jak zemřelo devět vysokoškoláků, kteří chtěli přenocovat pod uralskou Mrtvou horou? Zabila je lavina? Silný výboj elektrického proudu? Kulový blesk? Plazmoid? Nově vyvíjená zbraň? Vojáci? Opilí ruští papaláši? Domorodí Mansijové? Chantové? Trestanci z gulagu? UFO? Sněžný muž? Zabili se navzájem?
    Kniha splnila naprosto mé očekávání: obsahuje spoustu detailů, které Martin Lavay zkouší analyzovat a demytizovat. Pokud si chcete přečíst ke knize něco víc, opět vás odkazuji na náš blog. Konkrétně na úterní článek, který se Djatlovovi věnuje trochu podrobněji (a bez spoilerů).


Zdeněk Svěrák: Akt

"No jo, Louny. Severočeský kraj... Tam je to hned." (s. 40)
Anotace z cbdb: Jednoaktová hra Divadla Járy Cimrmana.
Trochu stručná anotace... Nicméně staří rodiče sezvou svých pět dětí (dostaví se jen tři) a nejednou máte pocit, že sledujete Brdečkova Joea. "Synu!" "Otče!"
    Mně divadelní hra poněkud zklamala, ale přiznávám, že DJC stojí nejen na psaných textech, ale zejména na hereckých osobnostech, kteří divákům setkání s Cimrmanem zprostředkovávají. Takže se do budoucna nebráním poslechu/zhlédnutí Aktu, ale rozhodně se nechystám na čtení dalších her z dílny pana Cimrmana.
PS: A třeba filmy - oba - mám dost ráda.


Claudia Hunt: Čaj o páté

"Á tady jste. A pěkně svěží, to je dobře. I was jsut about to put the kettle on - právě jsem chtěla dát vařit vodu na čaj. Dáte si šálek? Do you feel like a cup of tea?" (s. 43)
     Anotace z cbdb: Myslíte si, že umíte docela slušně anglicky, ale nemáte zdání, co by mohlo být „greasy spoon“ nebo co znamená věta „Pull the other one!“? Pak se vydejte s Claudií Hunt na zábavnou cestu anglickým všedním dnem. Dopřejte si skutečně dobrý cream tea, zajděte do pubů a Cider Houses, vyjeďte si na vyhlídkovou jízdu Londýnem plným života a jen tak mimochodem objevte místní zajímavosti a kuriozity, ale hlavně angličtinu, jakou se skutečně hovoří!
   Velmi příjemné překvapení, které se po dočtení dostalo do mých oblíbených knížek.
    Claudia Hunt své čtenáře zve na šálek čaj, na pivo i cider. Slibuje že se vám pak nebude točit hlava z množství požitého alkoholu, ale z přísunu nových frází, slovíček a slovních spojení. Měla jsem při čtení otevřený notes a nové fráze jsem si zapisovala. Velmi povedený a příjemný způsob, jak obohatit svou angličinu.


Stephen King (aka Richard Bachman): Běh o život (aka Running man)

"Soutěž běží už šest let. Zatím ji nikdo nepřežil. Budu k vám brutálně upřímný - doufáme, že ani nepřežije." (s. 41)
    Anotace z cbdb: Vítejte v Americe roku 2025, kde nejlepší muži nekandidují na prezidenta. Hrají o život – ve Hře smrti. Každou noc jsou všichni Američané naladěni na nejsledovanější TV hru-show – Running Man. Každou noc sledují, zda soutěžící najdou smrt z rukou Lovců právě tento den. Pokud přežijí třicet dní, získají cenu – milion dolarů. Dosavadní rekord je osm dní… Ale nyní je ve Hře nový muž, Ben Richards, který dokáže porazit krutou nepřízeň osudu, podvodnou hru, surový Systém. A proti tomu sází vše, co má…
    Wau! Tohle byla teda jízda! Je to už pár let, co mě podobné filmy - horory - chytly: sejde se skupina lidí na určitém místě a jejich cílem je vyhrát první cenu... a přežít. Pak přišly Hunger games a teď Stephen King. Z Kingova psaní jsem měla strašně dlouho strach, protože jsem si říkala, že kolem něj je tak ohromná bublina a že já ji tedy rozhodně nechci přifukovat. No ale musím. Zaprvé: dostal mě styl Kingova psaní. Například: "Její obličej byl deltou času, už ani hnědý nebo černý, ale šedavý, protkaný galaxiemi vrásek, váčků a průvěsů." (s. 83) nebo "Na unaveném jilmu neúnavně švitořil nějaký pták." (s. 101).
    A pak je tu Ben Richards, hlavní postava této knihy, který si mě naprosto získal: svým přemýšlením, neohrožeností, snahou bojovat s nadvládou kohokoli. A do toho ti lovci a finální scény v letadle (ok, to bylo možná trochu moc). Super, super, chci číst dál!

Právě čtu

     Je to trochu nuda, ale furt mě tu straší ten Batman... Ani jeho obrázek nebudu dávat, protože jste ho viděli tolikrát, že by vás mohl taky začít strašit...
     Z minulých týdnů mi tu dál zůstává i rozečtený Milenec z temnot, kterého louskám v metru. Nejsem schopna s nim pořádně pohnout.
     Od Vánoc tu mám stále ještě Nejhloupějšího anděla. Záložku jsem už posunula trochu zpátky v čase, zhruba za první kapitolu... Snad to do začátku jara stihnu přečíst.
    A dál?

Matt Dickinson: Smrtící chaos

Anotace z cbdb: Zdánlivá drobnost – mávnutí motýlích křídel – uvede do chodu řetězec dramatických událostí a osudově ovlivní životy mnoha lidí. Matt Dickinson ve své mistrně napsané próze zavede čtenáře v krátkých „klipových“ vstupech do rozličných prostředí – třeba na severní stěnu Mount Everestu, na palubu Boeingu 747, k jezeru Malawi, na dostihovou dráhu – a nechá je se zatajeným dechem sledovat klíčové okamžiky v životě svých hrdinů. Román vycházející z teorie chaosu je určen všem, kdo milují napětí, ale nespokojí se jen s povrchní četbou. Klade řadu provokativních otázek a přináší překvapivé odpovědi.
    Jsem zhruba na straně 30 a zatím je to dobré: kluci, kteří vezmou pušku a jdou na lov, Japonka (?) na Mount Everestu, která visí nad skalním převisem... Připomíná mi to Vertical Limit, film, který jsme sledovali pořád dokola s bráchou. Dokonce jsem si líp prohlédla obálku a i ta se mi líbí. Tak jsem zvědavá, jak se to celé nakonec propojí, prolne. Věřím, že do příštího pátku vám povím víc.

Rachel Ward: Čísla 3: Nekonečnost

Anotace z cbdb: Jsme v roce 2029. Anglie se ještě nevzpamatovala z Chaosu. Katastrofální zemětřesení a následné požáry poničily většinu měst, nefungují rozvodné sítě, počítače, telefony. Adam se Sárou, jejich malou dcerou Miou a bratry Sáry Martym a Lukem, jejichž rodiče zahynuli při požáru, se potulují po anglickém venkově, přespávají ve stanu v improvizovaných táborech, v létě i v krutých zimách. Takový život je drsný, jen s velkými obtížemi se dá sehnat jídlo, pitná voda, základní věci k životu. V jednom z táborů, kde se přechodně ubytovali, je vyslídí tříčlenná skupinka mužů. Přijíždějí na motorkách, celí v kůži a v jejich čele je nebezpečný vůdce jménem Saul. (anotace pokračuje, pro naše potřeby stačí tahle část)
   Ups, I did it again! Ale prostě jsem musela. Nenechám nedočtenou trilogii. A na cbdb má třetí díl dokonce lepší hodnocení než předchozí dva, takže věřím... ne, že to bude pecka, tomu nevěřím. Ale věřím, že to dočtu. Řekněme... do týdne a do dne?

Levné knihy

   A protože jsem tenhle týden měla chvilku času, zaskočila jsem do Levných knih ve Spálené. Ukázalo se to jako docela fajn nápad, protože jsem odcházela se třemi kousky:

Takže už jen stručně:

Rachel Ward: Čísla 3: Nekonečnost

(viz dnešní Právě čtu)
Cena: 39,-

Miloš Heyduk, Karel Sýs: Protektorát ve fotografiích.

    Dvě stě fotografií z doby Potektorátu Čechy a Morava. Myslím, že podobné encyklopedie je fajn mít doma v knihovně, takže z ní mám radost. Navíc je to pro mě stále atraktivní téma, takže se na čtení (a tedy hlavně prohlížení, protože textu v knize zas tolik není) těším.
Cena: 79,-

Friedrich von Borris: Projekt 1WTC.

    Tematiky World Trade Centre jsem se knižně letos už jednou dotkla ( Zpráva o 11. září), takže jsem zvědavá na tohle pojetí. Navíc mě z anotace zaujala ta část o počítačových hrách. Chcete anotaci? Tak tady ji máte:
Anotace z cbdb: New York. Deset let po útoku na Dvojčata žije město svým normálním životem. Vzniká nové World Trade Center - 1WTC. Tom, bývalý pracovník vojenské tajné služby Spojených států, má za úkol vytvořit v základech budovy specifický výslechový areál určený pro teroristy. Jeho přítelkyně, galeristka Jennifer, se seznámí s umělcem Mikaelem Mikaelem, který ji získá pro svůj filmový projekt: spolu s tajemnou hackerkou Syanou hodlají zdokumentovat všudypřítomné systémy kontroly ve městě, jež považují za začátek konce lidské svobody. Syana je mimoto autorkou totální počítačové hry, která zasahuje do reality - a mění ji. Osudy čtveřice mladých lidí se proplétají, hranice mezi fikcí a realitou mizí. Napínavý román s rysy thrilleru vypovídá o rozporech současné společnosti.
Cena: 9,-

Jaký byl váš knižní týden? Co čtete? Co jste si pořídili za nové knihy?

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz