Dočteno podle hous.enky (35. týden)

10:00

Včerejšek se nesl ve znamení Dne nepřečtených knih, takže to ještě ve středu vypadalo, že si zlepším týdenní statistiku. Jak to ale dopadlo v praxi?
 
 
 
 


Tenhle týden byl pro mě (pro změnu) poměrně dost nečtenářský. A nepomohl tomu ani poslední srpnový den, kdy jsem chtěla dočíst Nejhloupějšího anděla. Mimochodem se k této knize ve spojení se včerejškem váže vtipná historka. Šla jsem už do postele a chtěla jsem si ještě chvíli číst. A tak jsem do ruky vzala právě Nejhloupějšího anděla od Christophera Moora. Knížku jsem otevřela... a zjistila jsem, že už si vůbec nepamatuju, kdo je kdo. Zkusila jsem zalistovat pět stránek zpátky... deset stránek, fajn, předchozí kapitolu a - NIC! Já už prostě nevím. Takže se na to budu muset o víkendu podívat blíž, protože jsem ztracená. No a nebo to nechám zas na Vánoce a začnu od začátku. Ach, můj čtenářský život je někdy děsně složitej.
 

Dočteno

Takže Nejhloupějšího anděla jsem nedočetla. Ani Illuminae, které mě nijak zvlášť nechytlo (jsem na 150. stránce a mám pocit, že se tam vlastně už nic moc neděje). Nechávám tomu tedy volný průběh a uvidíme, co dočtu jako další knížku. V tomhle týdnu to byl tedy jediný kousek:

Dick, Philip K.: Blade runner. Sní androidi o elektronických ovečkách?

"Elektrické věci taky mají své životy. Ubohé, jak tyhle životy bývají." (s. 313/335)
Anotace cbdb: Jeden z nejslavnějších sci-fi románů. Rick Deckard je policejním agentem pověřeným likvidací lidských replikantů, dokonalých reprodukcí člověka, používaných pro práci na kolonizovaných planetách. Schopnost empatie a lásky má údajně odlišovat androida od člověka, znamená proto kritérium při selekci podezřelých. Dickovi se v tomto románu podařilo vykreslit velice temný a přesvědčivý svět technicistní budoucnosti, ve které už téměř neexistují živá zvířata, jen umělá, a aby si člověk koupil živé zvířátko, musí si vydělat hodně peněz – třeba likvidací replikantů.
Nevím, jestli by byl Blade runner tak známým sci-fi románem, kdyby v 80. letech nebyl natočen film s Harrisonem Fordem v hlavní roli. Ten jsem teda neviděla. K románu Blade runner jsem se dostala přes román Ready Player One, kde se o Blade Runneru píše. Možná se tam spíš psalo o filmu. Ale já byla zvědavá na knížku o androidech. A tedy musím říct, že jsem trochu v rozpacích.
Celá ta věc s naháněním replikantů mě neuvěřitelně bavilo - testování, kdo je a kdo není android a jejich následná eliminace se Dickovi povedlo a je to velmi dobře čitelné i po více než třiceti letech. Výborná je celá i ta myšlenka s chováním robotických zvířat.
Neuvěřitelně mě ale zklamal závěr. Nerozumím scéně s ropuchou. Proč to takhle skončilo? Co symbolizuje ropucha?
A hlavní otázka zní: je Rick Deckard člověk, nebo android? Pozor SPOILER: podle mě je to android. Proto se s knížkou ještě setkáme v mé měsíční čtenářské výzvě, kde Blade runner bude zastupovat hrdinu, který není člověkem.
 

Právě čtu

V téhle sekci je vše při starém: Les sebevrahů, Kladivo na démony, Rytíř temného slunce, Praha noir, Illuminae a ano, zůstává i tu Nejhloupější anděl.
 

Filmově

A aby to tu nezelo úplnou prázdnotou, chci tu zmínit i jeden film, který jsem tenhle týden viděla:
LEGO Batman Movie (2017)
režie: Chric McCay
Oficiální anotace distributora: V neotřele odlehčeném duchu, díky kterému se film „LEGO® příběh" stal celosvětovým fenoménem, se dočkal vlastního filmového dobrodružství přirozený vůdce celého ansámblu – LEGO Batman. Ale v Gothamu se chystají velké změny, a pokud chce zabránit tomu, aby moc ve městě převzal Joker, který nemá za lubem nic dobrého, Batman bude možná nucen přehodnotit svůj pohled na svou dosud fungující jednočlennou skupinu občanské bdělosti a sebeobrany a snažit se spolupracovat i s ostatními a možná, ale opravdu jen možná, naučit se trochu uvolnit a získat nadhled.
Mno tohle byl veliký propadák. Lego Movie se mi strašně líbilo. Ať už šlo o postavy, ústředního hrdinu a hlavně humor a ta výborná písnička Everything is awesome. Nic z toho ale v LEGO Batman movie není. Shazuje to jen postavu Batmana, je to hloupé, dělá si to legraci z gayů a nemá to žádný děj. Pokud můžete, tomuhle snímku se vyhněte.
Sakra, to je ale páteční článek jak víno! No tak si hezky užijte víkend a čtete jen hezké knihy a koukejte na hezké filmy. Ty špatné si přečtu a pustím za vás já.
Zdraví hous.enka

You Might Also Like

0 Comments

Popular Posts

Zdroj obrázků a fotek

Veškeré obrázky a fotografie na tomto blogu jsou buď naše vlastní, nebo z následujících zdrojů: www.pixabay.com, www.cbdb.cz